Judul : 9 Idea Pemasaran Percuma Untuk Bisnes Kecil Yang Perlu Anda Cuba
link : 9 Idea Pemasaran Percuma Untuk Bisnes Kecil Yang Perlu Anda Cuba
9 Idea Pemasaran Percuma Untuk Bisnes Kecil Yang Perlu Anda Cuba
Anda berhadapan dengan masalah bajet pemasaran yang ketat. Ini boleh menjadi rumit apabila anda cuba mempromosikan perniagaan anda. Walaupun anda selalu fikir tentang bajet anda, ada cara untuk memasarkan produk anda kepada pelanggan tanpa melibatkan wang.
Berikut adalah 9 idea pemasaran bebas yang akan membantu anda dalam merencanakan pemasaran anda tanpa mengeluarkan modal.
#1-Kandungan Pemasaran

#2- Pemasaran Video

Video boleh membantu anda menarik prospek secara halus. Menggabungkan imej dan video untuk memberi kesan yang baik. Sediakan skrip dan ingat selitkansedikit humor bagi merangsang minat prospek untuk menonton video anda sehingga habis.
Tambah mesej penjenamaan atau mesej peribadi, mengikut mana yang sesuai. Hubungi kami untuk membuat temu janji! Letakkan pesanan kek hari jadi anda hari ini! Mengedarkan video dalam setiap saluran yang mungkin termasuk laman media sosial dan hosting video.
#3- Pemasaran Visual

Tidak kira apa perniagaan anda berada, pemasaran visual adalah idea pemasaran kreatif percuma untuk menghubungkan dengan khalayak sasaran anda dan membantu anda dengan cepat mencapai matlamat pemasaran anda.
#4- Email

Untuk panduan lanjut, anda boleh mencari templat e-mel dalam talian untuk menunjukkan arah yang betul. Tidak kira apa yang anda sampaikan dalam e-mel, perkara yang paling penting adalah memastikan anda membuat garis subjek menarik untuk e-mel anda.
Apabila menggunakan idea-idea pemasaran percuma, penting untuk memastikan usaha anda tidak sia-sia-dengan menghasilkan baris subjek kreatif, anda boleh meningkatkan jumlah orang yang membuka dan bertindak pada e-mel anda.
#5 -Cross Promoting On Social Media
Platform media sosial adalah alat pemasaran percuma yang sempurna untuk mempromosikan perniagaan anda kerana anda boleh mendapatkan lebih banyak prospek.
Jika anda belum berada di media sosial sebagai sebahagian daripada rancangan pemasaran anda, anda perlu bertindak sekarang.
Pastikan pelanggan dapat mencari anda di semua saluran media sosial dengan memasukkan pautan ke profil anda di halaman utama. Untuk menjimatkan masa, anda boleh menjadualkan siaran media sosial anda terlebih dahulu dengan alat automasi media sosial.
#6-Penglibatan Media Sosial

Sesetengah perniagaan menggunakan undian atau pertandingan, menawarkan kupon, dan memberi diskaun kepada pengguna di media sosial untuk memacu jualan. Ada yang terlibat dalam dialog langsung untuk memahami sentimen pelanggan mereka.
Apa sahaja motivasi anda, pastikan anda aktif di media sosial-berfikir: konsistensi, komuniti, kerjasama, dan komitmen.
#7-Tag Pengguna Pada Media Sosial

Penandaan memperluaskan jangkauan perniagaan anda kepada khalayak baru yang berpotensi, membantu anda mengembangkan perkara berikut, dan mendapatkan lebih ramai pelanggan.
#8-Gunakan Hashtags

Digunakan untuk hashtags seperti #smallbiz untuk sumber, nasihat, topik trend dalam industri perniagaan kecil. Fikirkan hashtags seperti #marketing, #startups atau # usahawan dan cari perbualan khusus perniagaan kecil.
Jika anda mencari petua untuk memenuhi pemilik perniagaan kecil yang berfikiran sama, cuba #networking, di mana anda akan mendapat nasihat dan maklumat yang berkaitan dengan rangkaian, dan membuat sambungan dalam talian.
#9-Webinar

Platform konferensi web seperti Webex dan GoToMeeting membolehkan anda menyiarkan Webinar anda dengan hanya beberapa klik tombol. Pastikan untuk mempromosikan Webinar anda di media sosial atau e-mel satu hingga dua minggu sebelum acara itu dan masukkan peringatan kepada prospek supaya mereka tidak ketinggalan.
Sumber 9 Idea Pemasaran Percuma Untuk Bisnes Kecil Yang Perlu Anda Cuba