Judul : 7 Cara Untuk Booster Bisnes Anda Dengan Bajet Yang Kecil.
link : 7 Cara Untuk Booster Bisnes Anda Dengan Bajet Yang Kecil.
7 Cara Untuk Booster Bisnes Anda Dengan Bajet Yang Kecil.
Tidak kira berapa bajet yang anda ada, pastinya ada cara untuk meningkatkan penjualan dan mengembangkan bisnes anda. Tetapi salah satu aspek yang menarik ialah meningkatkan jualan anda dengan bajet yang terhad.
Apapun alasannya, ia mungkin satu proses yang mencabar untuk meningkatkan jualan anda sambil mengekalkan kawalan pemasaran dan pengiklanan anda.
Berikut adalah 7 cara yang boleh anda lakukan untuk meningkatkan jualan perniagaan kecil anda walaupun anda bekerja dengan anggaran yang ketat.
#1-Hargai Pelanggan Semasa Anda
Pelanggan semasa anda adalah salah satu sumber terbaik untuk meningkatkan pendapatan. Lebih mudah untuk mengangkat pelanggan yang sudah biasa dengan kerja anda, kualiti produk dan perkhidmatan anda.
Jika anda telah membina hubungan dengan pelanggan anda, dan mereka menganggap anda sebagai penjual yang dipercayai, maka mereka mungkin bersedia untuk berkongsi masalah semasa yang mereka hadapi.
Dengan mendengar, anda boleh menganalisis dengan mudah bagaimana anda boleh membantu mereka menangani masalah ini dengan menawarkan produk baru atau alternatif. Pendekatan ini membolehkan anda terus menjadi penjual yang baik sambil meningkatkan pendapatan anda.
#2-Bundle Produk dan Perkhidmatan Anda
Banyak perniagaan kecil telah berjaya dengan menjual produk secara bundle. Hal ini kerana ianya mudah untuk dijual. Sekiranya anda boleh kekal cukup fleksibel untuk menukar produk atau perkhidmatan yang berbeza untuk diselaraskan dengan pelbagai keperluan, anda akan berjaya.
#3-Minta Testimoni
Pelanggan semasa anda juga merupakan aset yang hebat sebagai rujukan pelanggan. Jika anda tahu bahawa pelanggan berpuas hati dan gembira dengan produk anda, minta dia untuk memberi maklum balas terhadap perniagaan kecil anda.
Anda juga boleh meminta pelanggan yang puas hati dengan produk anda dan gunakan sebagai testimoni serta letakkan mereka di laman web anda dan dalam e-mel jualan. Tetapi pastikan terlebih dahulu untuk meminta kebenaran apabila menggunakan testimoni pelanggan.
#4-Buat Jualan atau Promosi Terhad
Diskaun produk anda mungkin kelihatan antithetical untuk meningkatkan jualan, tetapi walaupun menawarkan sedikit diskaun dapat menjadikan produk dan perkhidmatan anda lebih menarik kepada pelanggan.
Pastikan jelas menentukan parameter jualan, termasuk tarikh permulaan dan tamat. Jadi tidak akan ada kekeliruan jika pelanggan minta diskaun ketika promosi berakhir.
#5-Menjadi Pendengar Yang Baik
Ini mungkin taktik yang paling mudah dan paling diabaikan apabila cuba meningkatkan jualan anda. Menjadi pendengar kepada pelanggan yang berpotensi adalah cara terbaik untuk memahami dan menangani keperluan mereka.
Tanpa komunikasi terbuka, peluang untuk salah faham dan frustrasi timbul. Pastikan anda dan pasukan jualan anda memahami cara untuk secara aktif mendengarkan, mengajukan pertanyaan untuk mendapatkan lebih banyak maklumat dan penyelesaian yang selesa dengan pelanggan.
#6-Gunakan Media Sosial
Media sosial adalah sosial yang pertama dan terpenting, gunakannya sebagai titik sentuhan peribadi kepada pelanggan anda.
Sekiranya anda mempunyai akaun di Twitter atau Facebook, menggunakan media sosial untuk mempromosikan dan menawar tawaran produk anda adalah cara yang baik untuk meningkatkan kesedaran pelanggan yang aktif menggunakan telefon sebagai sumber utama dalam melakukan segala perkhidmatan.
Anda perlu kreatif dalam menyajikan kandungan dalam media sosial anda. Sesuatu yang unik dan di hantar ke suapan media sosial boleh mencetuskan minat dalam persembahan marketing anda.
Di samping itu, jangan hanya melihat media sosial sebagai alat jualan, tetapi sebagai saluran komunikasi terbuka. Gunakannya untuk menyebarkan maklumat produk yang menarik, retweet atau artikel repost yang penting atau menerangkan bagaimana perniagaan anda berfungsi, mungkin dengan gambar atau video di belakang tabir.
#7-Meningkatkan Harga Anda
Sekali lagi, ini mungkin kelihatan antithetical untuk meningkatkan jualan, jika hanya kerana kos yang lebih tinggi mungkin membuatkan beberapa pelanggan yang berpotensi ragu-ragu untuk membeli produk anda.
Apabila anda menaikkan harga, jangan lakukannya secara senyap-senyap. Umumkan kenaikan harga kepada pelanggan semasa anda.
Menaikkan harga bukan sesuatu yang perlu diambil ringan. Pastikan anda menganalisis kebaikan dan keburukan menaikkan harga anda untuk jangka pendek dan jangka panjang.
Sumber 7 Cara Untuk Booster Bisnes Anda Dengan Bajet Yang Kecil.