Malaysia pimpin usaha bangun jenama mampan

Malaysia pimpin usaha bangun jenama mampan - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Malaysia pimpin usaha bangun jenama mampan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Malaysia pimpin usaha bangun jenama mampan
link : Malaysia pimpin usaha bangun jenama mampan

Baca juga


Malaysia pimpin usaha bangun jenama mampan

MALAYSIA menerajui usaha meningkatkan komunikasi serta dialog inovasi jenama yang mampu menyelesaikan pelbagai isu sosial dan alam sekitar.

Ketua Pegawai Eksekutif Zenith Media, Gerald Miranda, berkata usaha sedemikian membolehkan pemimpin perniagaan menyusun semula jenama masing-masing supaya memberi makna lebih mendalam kepada produk, sekali gus meningkatkan hubungan antara pihak berkepentingan selain menyokong inovasi.

"Komuniti pencipta inovasi di negara ini sedang mencuba pelbagai rangka kerja, kaedah dan kerjasama baharu bagi memastikan jenama yang disokong oleh matlamat mampu mengatasi jenama tradisional dalam menghasilkan perniagaan berdaya maju.

"Kemampanan adalah isu utama yang mempengaruhi keputusan pembelian golongan muda pada hari ini kerana kajian mendapati 85 peratus sanggup menukar jenama, jika mereka tahu bahawa jenama itu dapat menyumbang semula kepada masyarakat.

"Pada masa sama, 91 peratus golongan muda mahu terbabit dengan syarikat yang bertanggungjawab dari segi sosial. Ini mencerminkan fakta bahawa isu kemampanan melambangkan golongan muda hari ini," katanya pada Persidangan Sustainable Brands di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Sustainable Brands terajui inovasi jenama

Diadakan kali pertama di Amerika Syarikat (AS) pada 2006, Persidangan Sustainable Brands diadakan berdasarkan kepercayaan bahawa menzahirkan sifat ingin tahu manusia dan inovasi mampu mengubah bentuk perniagaan dan sekali gus hala tuju dunia.

Antara ahli panel yang terbabit pada persidangan kali ini ialah Pengarah Urusan Kumpulan Media Prima Bhd, Datuk Kamal Khalid.

Mengulas lanjut, Miranda berkata, komuniti Sustainable Brands terus menerajui inovasi jenama sebagai model pembentukan semula untuk mengubah perniagaan arus perdana.

"Jenama, sama ada besar atau kecil sedang menunjukkan kejayaan dengan produk serta perkhidmatan baharu yang dapat menyelesaikan masalah sosial serta sumber di sepanjang rantaian nilai," katanya.

Beliau berkata, adalah sesuatu yang diterima secara meluas pada hari ini bahawa sesebuah jenama tidak boleh meraih keuntungan dengan memperalatkan alam sekitar.

"Isu sosial dan alam sekitar amat dekat dengan pengguna khususnya golongan 'millennial' yang membuktikan keuntungan dan matlamat tidak boleh bergerak seiring," katanya.

INFO

  • Persidangan Sustainable Brands diadakan di Bangsar South pada 10-11 Oktober 2017
  • Malaysia menjadi hos kali ketiga persidangan antarabangsa berkenaan yang dimulakan pada 2006


Sumber Malaysia pimpin usaha bangun jenama mampan


Demikianlah Artikel Malaysia pimpin usaha bangun jenama mampan

Sekianlah artikel Malaysia pimpin usaha bangun jenama mampan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: