"Soalnya Sekarang Siapakah Pembu nuh Adib, Bukan Bagaimana Men inggal Dunia" - Tok Mat Hasan

"Soalnya Sekarang Siapakah Pembu nuh Adib, Bukan Bagaimana Men inggal Dunia" - Tok Mat Hasan - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang "Soalnya Sekarang Siapakah Pembu nuh Adib, Bukan Bagaimana Men inggal Dunia" - Tok Mat Hasan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : "Soalnya Sekarang Siapakah Pembu nuh Adib, Bukan Bagaimana Men inggal Dunia" - Tok Mat Hasan
link : "Soalnya Sekarang Siapakah Pembu nuh Adib, Bukan Bagaimana Men inggal Dunia" - Tok Mat Hasan

Baca juga


"Soalnya Sekarang Siapakah Pembu nuh Adib, Bukan Bagaimana Men inggal Dunia" - Tok Mat Hasan



Datuk Seri Mohamad Hasan hari ini persoalkan keperluan mengadakan inkues bagi menyiasat kema tian anggota bomba, Muhammad Adib Mohd Kassim, kerana ia tidak menjawab 2 soalan penting yang ingin diketahui keluarga dan rakyat.

Timbalan presiden Umno itu membidas kerajaan kerana cuba memesongkan pandangan rakyat, dengan menunjukkan seakan-akan kem ati an Adib terbela “walhal pembun uh Adib masih bebas”.

Beliau menggesa polis dan Pejabat Peguam Negara menyelesaikan siasatan kes Adib dengan segera dan tegas bagi menjawab 2 perkara, iaitu sama ada Adib dibu n uh dan siapa tertudu hnya.



“Bukan menggunakan prosiding inkues kema tian oleh sebuah Mahkamah Koroner bagi tujuan bagaimana Adib menin ggal dunia dan bukan mencari pem bun uhnya,” kata Mohamad Hasan dalam kenyataan.

Beliau mengingatkan kerajaan bahawa rakyat sedang melihat sama ada ia akan mematuhi kedaulatan undang-undang atau hanya menggunakan prosedur bagi melengah-lengahkan keadilan.

Beliau berkata inkues kem at ian diarahkan ketika polis sedang menyiasat kes tersebut sebagai kes bu nu h bawah Seksyen 302 Kanun Kes ek saan.



“Sudah tentu tindakan menyiasat punca kema ti an dan menyiasat siapa yang menyebabkan ke m ati an Adib merupakan objektif yang berlainan,” katanya.

“Saya amat simpati dengan keluarga Adib yang sehingga kini tertanya-tanya siapakah pemb un uh anak mereka,” katanya.

Sumber: FMT

Sumber "Soalnya Sekarang Siapakah Pembu nuh Adib, Bukan Bagaimana Men inggal Dunia" - Tok Mat Hasan


Demikianlah Artikel "Soalnya Sekarang Siapakah Pembu nuh Adib, Bukan Bagaimana Men inggal Dunia" - Tok Mat Hasan

Sekianlah artikel "Soalnya Sekarang Siapakah Pembu nuh Adib, Bukan Bagaimana Men inggal Dunia" - Tok Mat Hasan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: