Kepada Kaki Travel Ke Luar Negara Khususnya, Inilah Nama Panggilan Lain Daging Babi Yang Harus Anda Ketahui

Kepada Kaki Travel Ke Luar Negara Khususnya, Inilah Nama Panggilan Lain Daging Babi Yang Harus Anda Ketahui - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Kepada Kaki Travel Ke Luar Negara Khususnya, Inilah Nama Panggilan Lain Daging Babi Yang Harus Anda Ketahui, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kepada Kaki Travel Ke Luar Negara Khususnya, Inilah Nama Panggilan Lain Daging Babi Yang Harus Anda Ketahui
link : Kepada Kaki Travel Ke Luar Negara Khususnya, Inilah Nama Panggilan Lain Daging Babi Yang Harus Anda Ketahui

Baca juga


Kepada Kaki Travel Ke Luar Negara Khususnya, Inilah Nama Panggilan Lain Daging Babi Yang Harus Anda Ketahui



Bagi orang Islam, melancong ke luar bandar atau ke luar negara mempunyai cabaran tersendiri, terutamanya soal makanan. Lebih-lebih lagi jika bandar atau negara mempunyai majoriti masyarakat bukan Islam. Mereka mesti memilih dengan teliti apakah makanan yang disajikan halal dan haram.



Salah satunya ialah makanan yang mengandungi babi. Setakat ini, ramai tahu nama daging babi yang lain adalah pork. Apa yang perlu kita ketahui ialah terdapat beberapa nama lain untuk babi yang mesti diketahui agar tidak tersalah makan. Berikut ini 9 panggilan lain untuk daging babi.

1. Swine


2. Ham



Mungkin selama masa ini kita berfikir istilah ham adalah daging yang dihiris halus. Tetapi, untuk istilah antarabangsa, ham adalah daging babi untuk bahagian paha.

3. Sow milk



Siapa kata hanya ada susu kambing atau lembu sahaja di pasaran? Rupa-rupanya ada juga susu babi, anda tahu. Ia dipanggil sow milk. Jangan tersalah minum ya!

4. Porcine


Biasanya restoran akan menggunakan istilah porcine dalam bahagian penerangan jika menggunakan bahan berunsur babi. Sama ada hanya menggunakannya sebagai minyak atau lainnya.
 
5. Hog


Berhati-hatilah dengan hog ini, ya! Kerana, hog adalah hidangan babi dewasa yang beratnya lebih dari 50 kilogram.

6. Bak


Secara amnya, orang cina menggunakan istilah ini dalam masakan mereka. Sebagai contoh, Bak Kut Teh dan Bak Kwa. Selain, ada juga roti yang menggunakan daging bak ini.

7. Char siu, char siew, cha shu, cha siu


Hampir semua orang suka barbeku. Jika anda ingin makan barbeku, pastikan untuk elakkan empat nama di atas ini!

8. Butaniku



Sekiranya anda bercuti di Jepun, anda akan mendapati istilah ini. Mereka memanggilnya babi yang diproses dengan butaniku. Tanya terlebih dahulu sebelum membuat pesanan.

9. Zhu Rou



Rou bermaksud daging, sedangkan zhu adalah babi. Jadi, zhu rou adalah bahasa Mandarin bermaksud daging babi.

10. Sinalau Bakas


Jika berkunjung ke Sabah, hidangan istimewa masyarakat Dusun ini boleh ditemui. Sinabalau Bakas ini bermaksud Babi Hutan Salai.

Setelah mengetahui 10 nama panggilan daging babi ini, semoga anda tidak lagi bimbang lagi tentang makanan. Ada apa lagi nama panggilan babi di tempat anda?


Sumber artikel : Aliffchannel.com


Sumber Kepada Kaki Travel Ke Luar Negara Khususnya, Inilah Nama Panggilan Lain Daging Babi Yang Harus Anda Ketahui


Demikianlah Artikel Kepada Kaki Travel Ke Luar Negara Khususnya, Inilah Nama Panggilan Lain Daging Babi Yang Harus Anda Ketahui

Sekianlah artikel Kepada Kaki Travel Ke Luar Negara Khususnya, Inilah Nama Panggilan Lain Daging Babi Yang Harus Anda Ketahui kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: