Akibat ketagih makan mee segera, remaja 13 tahun ini terima padah apabila disahkan mengidap ka nser tahap 4

Akibat ketagih makan mee segera, remaja 13 tahun ini terima padah apabila disahkan mengidap ka nser tahap 4 - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Akibat ketagih makan mee segera, remaja 13 tahun ini terima padah apabila disahkan mengidap ka nser tahap 4, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Akibat ketagih makan mee segera, remaja 13 tahun ini terima padah apabila disahkan mengidap ka nser tahap 4
link : Akibat ketagih makan mee segera, remaja 13 tahun ini terima padah apabila disahkan mengidap ka nser tahap 4

Baca juga


Akibat ketagih makan mee segera, remaja 13 tahun ini terima padah apabila disahkan mengidap ka nser tahap 4



ADAKAH benar, pengambilan mi segera mampu menyebabkan Karsi nogen iaitu agen-agen yang boleh mencetuskan pertumbuhan k@ n ser dalam tisu hidup?

Dalam kes yang berlaku di Indonesia ini, seorang pakar pembedahan dan pakar gastr oenter ologi RS Kanser Dharmais, Dr. Fajar Firsyada mendedahkan, beliau menjumpai karsinogen tersebut pada seorang remaja 13 tahun yang menghidapi k@ nser hati tahap 4.

“Dua tahun lalu, pesakit tidak mahu mengambil makanan lain selain mi segera dan mengikut rekod pesakit tidak mempunyai rekod k@  nser dalam keluarganya. Makanan ini merupakan puncanya apabila ditanyakan mengenai soal pola makanannya,” katanya.

Tambah beliau, sel normal boleh berubah menjadi sel kanser apabila bersentuhan dengan karsinogen lebih-lebih lagi jika ia diambil dalam jumlah yang besar.

Penyelidikan turut mendedahkan jika sesiapa memakannya dalam jumlah yang banyak dan secara berterusan berpeluang untuk mengaktifkan sel k@ nser di saluran gastrousus atau saluran pencernaaan hingga ke usus.

Sumber: Astro Awani

Artikel berkaitan : Berhenti Beri Anak Anda Makan Mi Segera!



Mi Segera Punca Pelbagai Penyakit Kronik
Ya, mi segera boleh menyebabkan pelbagai penyakit, terutamanya pada anak-anak anda!

Sebenarnya, pelbagai kajian telah mendedahkan betapa bahaya pemakanan mi segera ini jika ia diamalkan selalu.

Baru-baru ini, pengkaji dan saintis dari Harvard School of Public Health (HSPH) telah membuktikan bagaimana mi segera menjadi punca pelbagai penyakit kronik yang anda tak akan percaya!

Antara penyakit tersebut adalah tekanan darah tinggi, peningkatan paras gula dalam darah, serangan jantung, strok dan kencing manis.

Semua sindrom metabolik ini bukan bergantung pada gaya hidup semata-mata.

Jika anda mengamalkan gaya hidup sihat pun, pemakanan mi segera dengan kerap boleh menyebabkan anda menghidap penyakit-penyakit ini!

Takut, kan?

Bahan-Bahan Berbahaya Yang Terkandung Dalam Sepeket Mi Segera

Semuanya berpunca daripada kandungan yang terdapat dalam sepeket mi segera. Satu bahan bernama tertiary-butyl hydroquinone (TBHQ) iaitu bahan tambahan dalam makanan yang diproses dengan murah dijumpai dalam mi ini.

TBHQ sebenarnya adalah produk yang terhasil daripada industri petroleum. Jadi, ia boleh memudaratkan kesihatan anda!

Pada tahun 2012, Pentadbiran Makanan dan Perubatan Korea Selatan (KFDA) telah menemui satu bahan yang boleh mengakibatkan kanser dalam enam jenama mi segera yang berbeza! Bahan itu dikenali sebagai Benzopyrene.

Health Site pula mendedahkan mi segera juga mengandungi propylene glycol, sejenis bahan kimia untuk mengekalkan kelembapan mi.

Jika kanak-kanak makan bahan kimia ini, ia boleh berkumpul di jantung, hati dan buah pinggang lalu merosakkan organ.

Kandungan MSG yang merangkap penambah rasa dalam mi segera juga terbukti boleh mengakibatkan kemerosotan daya ingatan dan otak manusia.

Doktor pakar sendiri mendedahkan yang mereka tak mahu simpan sebarang pek mi segera dalam rumah mereka kerana makanan proses ini sungguh tidak sihat untuk seisi keluarga!

Mi segera juga disalut dengan wax semasa dalam pemprosesan. Wax memberikan tekstur “licin” pada permukaan mi.

Tapi, pengambilan bahan berbahaya ini boleh mengakibatkan kerosakan hati!

Ha… jadi lepas ini jika anda nak masak mi segera untuk anak-anak atau pasangan… fikirkan tentang kesan sampingan pemakanan ini untuk kesihatan, okay?

Jaga kesihatan anda, malah pasangan dan anak-anak, ya! Tubuh badan yang sihat menjaminkan kehidupan yang bahagia.

Sumber artikel : theasianparent

Sumber Akibat ketagih makan mee segera, remaja 13 tahun ini terima padah apabila disahkan mengidap ka nser tahap 4


Demikianlah Artikel Akibat ketagih makan mee segera, remaja 13 tahun ini terima padah apabila disahkan mengidap ka nser tahap 4

Sekianlah artikel Akibat ketagih makan mee segera, remaja 13 tahun ini terima padah apabila disahkan mengidap ka nser tahap 4 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: