Sentuh Sensitiviti Islam, Tayangan Padmaavati di Malaysia Ditangguh

Sentuh Sensitiviti Islam, Tayangan Padmaavati di Malaysia Ditangguh - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Sentuh Sensitiviti Islam, Tayangan Padmaavati di Malaysia Ditangguh, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sentuh Sensitiviti Islam, Tayangan Padmaavati di Malaysia Ditangguh
link : Sentuh Sensitiviti Islam, Tayangan Padmaavati di Malaysia Ditangguh

Baca juga


Sentuh Sensitiviti Islam, Tayangan Padmaavati di Malaysia Ditangguh

Sejak mula pembikinan filem ini diuar-uarkan, ia telah menimbulkan isu panas sehingga mencetuskan rusuhan besar berlaku di India.

Ekoran kontroversi itu, karya yang asalnya berjudul “Padmaavati” ditukar kepada “Padmaavat”.

Terkini, filem yang mendapat tentangan besar netizen negara India ini dilaporkan ditangguhkan tayangannya di Malaysia.

Perkara tersebut dimaklumkan oleh pengedar filem iaitu Antenna Entertainments menerusi laman sosial Facebook rasminya.

"Harap maklum filem “Padmaavat” telah ditunda sehingga ke tarikh yang akan diberitahu semula oleh Lembaga Penapisan Filem.

Susulan itu, filem itu tidak akan ditayangkan di Malaysia pada minggu ini,"

Penundaan filem yang sepatutnya ditayangkan pada minggu ini dibuat oleh Lembaga Penapisan Filem Malaysia (LPF),"

Sementara itu, laporan Times of India menyebut, Padmaavat kini dihalang daripada membuka pawagan di Malaysia atas kebimbangan mengenai ‘sensitiviti Islam’.

Pengerusi LPF, Mohd Zamberi Abdul Aziz berkata dalam satu kenyataan bahawa jalan cerita filem itu sendiri adalah kebimbangan serius kerana Malaysia adalah negara majoriti Muslim, jadi alur cerita filem itu yang menyentuh isu sensitiviti Islam, yang sememangnya menjadi kebimbangan.

Ternyata, pengumuman ini menimbulkan kekecewaan sebilangan peminat filem hindi di Malaysia.

Terdahulu, tayangan filem arahan Sanjay Leela Bhansali ini dijadualkan ditayangkan di India pada 1 Disember 2017, namun terpaksa ditunda ke 25 Januari 2018.

Filem yang dibintangi oleh Deepika Padukone, Ranveer Singh dan Shahid Kapoor ini dikecam hebat apabila ia didakwa mengubah fakta berkaitan dengan komuniti Rajput di India.

Susulan itu, rusuhan besar-besaran telah diadakan di Rajasthan yang membantah tayangan filem itu termasuklah ahli politik yang membuat ancaman bunuh terhadap pelakon dan pengarah dengan menawarkan ganjaran.



Sumber Sentuh Sensitiviti Islam, Tayangan Padmaavati di Malaysia Ditangguh


Demikianlah Artikel Sentuh Sensitiviti Islam, Tayangan Padmaavati di Malaysia Ditangguh

Sekianlah artikel Sentuh Sensitiviti Islam, Tayangan Padmaavati di Malaysia Ditangguh kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: