Isu Gangguan Seksual, Casey Affleck Tarik Diri Daripada Oscar

Isu Gangguan Seksual, Casey Affleck Tarik Diri Daripada Oscar - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Isu Gangguan Seksual, Casey Affleck Tarik Diri Daripada Oscar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Isu Gangguan Seksual, Casey Affleck Tarik Diri Daripada Oscar
link : Isu Gangguan Seksual, Casey Affleck Tarik Diri Daripada Oscar

Baca juga


Isu Gangguan Seksual, Casey Affleck Tarik Diri Daripada Oscar

Tahun lalu, Casey Affleck berjaya meraih trofi anugerah Oscar menerusi kategori Aktor Terbaik hasil lakonannya dalam filem Manchester by the Sea.

Sesuai dengan tradisi, tahun ini Casey dipilih menjadi salah satu penyampai anugerah dan bakal menyerahkan penghargaan untuk kategori Aktres Terbaik.

Namun tiba-tiba aktor berusia 42 tahun itu dilaporkan menarik diri daripada acara tersebut.

Difahamkan pengundurannya itu disebabkan kes gangguan seksual yang mengaitkan namanya kembali menjadi bualan ramai.

Terdahulu, Casey dituduh melakukan gangguan seksual terhadap pelakon wanita ketika mengarahkan filemnya pada tahun 2010.

Rata-rata netizen protes dan menolak kehadiran Casey. Mereka menganggap adik kepada Ben Affleck itu tidak layak untuk memberikan penghargaan kepada aktres wanita.

Jurucakap Oscar pun telah mengesahkan penarikan diri Casey dalam acara berpretij tersebut. Mereka menyatakan bahwa ia adalah pilihan Casey sendiri dan pihak Oscar menghormati keputusan itu.

"Kami menghormati keputusannya (Casey).

"Casey memilih untuk tetap fokus terhadap kerjayanya," kata pihak berkenaan.

Pada Oscar tahun lalu, kemenangan yang diraih Casey sekaligus memusnakan harapan calon seperti Denzel Washington dan Ryan Gosling. Casey juga sempat meraih anugerah Golden Globe dan beberapa anugerah filem lain.

Selain itu, Casey memang lebih dikenali sebagai pelakon yang sering menghindari masyarakat berbanding Ben. Kalau si abang sering membintangi filem komersial dan pecah panggung seperti Batman v Superman: Dawn of Justice.

Manakala Casey lebih memilih untu fokus pada filem indi dan karya yang mementingkan karakter yang kuat seperti Gone Baby Gone.



Sumber Isu Gangguan Seksual, Casey Affleck Tarik Diri Daripada Oscar


Demikianlah Artikel Isu Gangguan Seksual, Casey Affleck Tarik Diri Daripada Oscar

Sekianlah artikel Isu Gangguan Seksual, Casey Affleck Tarik Diri Daripada Oscar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: