Mustahil ada kerjasama UMNO-PAN di Kelantan

Mustahil ada kerjasama UMNO-PAN di Kelantan - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Mustahil ada kerjasama UMNO-PAN di Kelantan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mustahil ada kerjasama UMNO-PAN di Kelantan
link : Mustahil ada kerjasama UMNO-PAN di Kelantan

Baca juga


Mustahil ada kerjasama UMNO-PAN di Kelantan

JELI: UMNO menafikan dakwaan bakal wujud pakatan antara parti itu dengan Parti Amanah Negara (PAN) bagi menjatuhkan PAS di Kelantan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed, berkata dakwaan itu tidak berasas dan sering ditimbulkan pihak pembangkang setiap kali menjelangnya PRU.

Beliau berkata, mereka mencipta pelbagai spekulasi bagi melemahkan UMNO dan meyakinkan pengundi.

"Macam-macam sangkaan dan kenyataan dikeluarkan apabila semakin dekat tarikh PRU-14.

"Kita orang lama berpolitik ini sudah biasa dan matang sangat dengan spekulasi sedemikian," katanya selepas melancarkan program Jualan Sentuhan Rakyat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) di Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Kampung Gemang, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas pendedahan Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Nik Amar Nik Abdullah yang disiarkan dalam sebuah portal berita kononnya PAN dan UMNO berpakat menjatuhkan parti itu di Kelantan pada PRU-14.

Nik Amar yang juga Timbalan Menteri Besar mendakwa, wujud perbincangan dan perjumpaan antara kedua-dua parti itu di negeri berkenaan.

Mengulas lanjut, Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata, hakikatnya UMNO tidak ada perkongsian dengan mana-mana parti pembangkang, sebaliknya akan menentang sesiapa saja yang turut bertanding dalam PRU-14.

"Saya sebagai pemimpin UMNO dan Barisan Nasional (BN) di Kelantan setakat ini tidak pernah mengadakan perjumpaan dengan mana-mana pemimpin PAN untuk membincangkan agenda menjatuhkan Kerajaan PAS di Kelantan pada PRU-14," katanya.



Sumber Mustahil ada kerjasama UMNO-PAN di Kelantan


Demikianlah Artikel Mustahil ada kerjasama UMNO-PAN di Kelantan

Sekianlah artikel Mustahil ada kerjasama UMNO-PAN di Kelantan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: