Kes kartunis aibkan pemimpin negara ditangguh 7 Februari

Kes kartunis aibkan pemimpin negara ditangguh 7 Februari - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Kes kartunis aibkan pemimpin negara ditangguh 7 Februari, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kes kartunis aibkan pemimpin negara ditangguh 7 Februari
link : Kes kartunis aibkan pemimpin negara ditangguh 7 Februari

Baca juga


Kes kartunis aibkan pemimpin negara ditangguh 7 Februari

Hakim mengarahkan Fahmi Reza membela diri selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie.

fahmi-rezaIPOH: Mahkamah Sesyen hari ini menangguhkan keputusan kes seorang pereka grafik yang didakwa atas pertuduhan memuat naik gambar aib pemimpin negara bertujuan menyakitkan hati orang lain, dalam akaun Facebooknya 2 tahun lepas.

Hakim Murtazadi Amran menangguhkan keputusan kes Mohd Fahmi Reza Mohd Zarin, 40, pada 7 Februari ini selepas kes berkenaan disebut di hadapannya.

Terdahulu, Pegawai Pendakwa Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) Nazrul Nizam Zameri mencadangkan tarikh tersebut selepas dimaklumkan Hakim Norashima Khalid yang mendengar kes itu sedang cuti sakit.

Peguam Louis Liaw yang mewakili peguam Syahredzan Johan bagi Mohd Fahmi Reza tidak mengemukakan bantahan.

Pada 4 Januari lepas, Norashima memerintahkan tertuduh membela diri atas pertuduhan berkenaan selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie terhadap Mohd Fahmi Reza.

Tertuduh didakwa menggunakan akaun Facebook “Fahmi Reza” di suatu pautan secara sedar dengan membuat dan memulakan penghantaran komunikasi yang palsu sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati orang lain, pada 8 Februari 2016.

Pautan itu kemudian didakwa dibaca di sebuah alamat di Seraya Sdn Bhd, Batu 3, Jalan Jelapang, di sini, pada 2.40 petang, tarikh yang sama.

Mohd Fahmi Reza didakwa mengikut Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (Akta 588) dan boleh dihukum di bawah Seksyen 233(3) akta sama yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM50,000 atau penjara tidak melebihi 1 tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.


The views expressed in the contents are those of our users and do not necessarily reflect the views of FMT.



Sumber Kes kartunis aibkan pemimpin negara ditangguh 7 Februari


Demikianlah Artikel Kes kartunis aibkan pemimpin negara ditangguh 7 Februari

Sekianlah artikel Kes kartunis aibkan pemimpin negara ditangguh 7 Februari kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: