Salleh: Janji Dr M mengenai kebebasan bersuara sukar dipercayai

Salleh: Janji Dr M mengenai kebebasan bersuara sukar dipercayai - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Salleh: Janji Dr M mengenai kebebasan bersuara sukar dipercayai, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Salleh: Janji Dr M mengenai kebebasan bersuara sukar dipercayai
link : Salleh: Janji Dr M mengenai kebebasan bersuara sukar dipercayai

Baca juga


Salleh: Janji Dr M mengenai kebebasan bersuara sukar dipercayai

Menteri Salleh Said Keruak berkata lebih banyak kebebasan bersuara sekarang berbanding ketika Dr Mahathir jadi perdana menteri.

salleh-keruak_mahathir_600_new1

KUALA LUMPUR: Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Salleh Said Keruak menggambarkan janji terbaharu dibuat Tun Dr Mahathir Mohamad untuk mengembalikan semula kebebasan bersuara sekiranya pembangkang membentuk kerajaan akan datang, sebagai “sukar dipercayai”.

“Bagaimana Mahathir boleh berfikir bahawa beliau boleh melepaskan diri dengan kenyataan sedemikian apabila lebih banyak kebebasan bersuara sekarang ketika pemerintahan Datuk Seri Najib Tun Razak berbanding pada tahun 1980-an ketika Mahathir menjadi perdana menteri?” katanya dalam catatan di laman blog beliau, sskeruak.blogspot.my.

Beliau berkata Dr Mahathir menggelar Najib dengan pelbagai nama yang bersifat jahat, malah Dr Mahathir boleh menghadapi pendakwaan di bawah Akta Hasutan.

“Tetapi Najib tidak mengambil tindakan. Najib membenarkan Mahathir terus memfitnahnya, dan setiap hari Mahathir terus menghina Najib…Mahathir tidak akan bertolak ansur 10% daripada apa yang dilakukannya terhadap Najib.

“Tiada bukti yang lebih besar daripada ini bahawa Najib adalah penyebar kebebasan bersuara. Jika tidak, Mahathir tidak dapat berbuat apa yang beliau lakukan dan mengatakan semua perkara yang beliau nyatakan hari ini,” kata Salleh.

Dilaporkan Dr Mahathir membuat janji itu semasa mesyuarat agung tahunan pertama PPBM, yang mana beliau adalah pengerusinya, di Shah Alam, Selangor hari ini.


Comments

The views expressed in the contents are those of our users and do not necessarily reflect the views of FMT.

Comments



Sumber Salleh: Janji Dr M mengenai kebebasan bersuara sukar dipercayai


Demikianlah Artikel Salleh: Janji Dr M mengenai kebebasan bersuara sukar dipercayai

Sekianlah artikel Salleh: Janji Dr M mengenai kebebasan bersuara sukar dipercayai kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: