Produk susu Dutch Lady sah selamat digunakan

Produk susu Dutch Lady sah selamat digunakan - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Produk susu Dutch Lady sah selamat digunakan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Produk susu Dutch Lady sah selamat digunakan
link : Produk susu Dutch Lady sah selamat digunakan

Baca juga


Produk susu Dutch Lady sah selamat digunakan

KUALA LUMPUR: Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengesahkan semua produk Dutch Lady adalah selamat untuk digunakan.

Menurut Dutch Lady Malaysia dalam satu kenyataan, kesemua produk mereka disahkan selamat dan memenuhi piawai keselamatan makanan Malaysia dan antarabangsa.

“Keputusan makmal KKM adalah 100 peratus selaras dengan ujian bebas Dutch Lady Malaysia yang dijalankan oleh makmal-makmal yang diakreditasi di Malaysia dan Singapura.

“Penyiasatan yang dijalankan oleh Dutch Lady seterusnya mengesahkan bahawa hanya produk Dutch Lady yang sahih sahaja dijual di pasaran.”kata Pengarah Urusan Dutch Lady Malaysia, Tarang Gupta.

“Dutch Lady telah beroperasi di Malaysia sejak 55 tahun dan kesihatan serta kesejahteraan para pengguna sentiasa menjadi keutamaan kami.”tambahnya.

Baru-baru ini tular di media sosial  salah satu produk Dutch Lady menyebabkan alahan pada bayi yang meminum susu berkenaan.

Susulan itu Dutch Lady mengambil sampel susu tersebut dan melakukan ujian persendirian dan turut menghantar ke makmal KKM untuk pengesahan kualiti produk.



Sumber Produk susu Dutch Lady sah selamat digunakan


Demikianlah Artikel Produk susu Dutch Lady sah selamat digunakan

Sekianlah artikel Produk susu Dutch Lady sah selamat digunakan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: