Netizen boikot Nealofarhijab?

Netizen boikot Nealofarhijab? - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Netizen boikot Nealofarhijab?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Netizen boikot Nealofarhijab?
link : Netizen boikot Nealofarhijab?

Baca juga


Netizen boikot Nealofarhijab?

KONTROVERSI pelancaran koleksi #BeLofabyNH oleh Neelofa di Zouk Kuala Lumpur masih lagi hangat diperkatakan.

Tidak hanya mendapat perhatian daripada netizen, isu ini juga turut menarik perhatian badan bukan kerajaan dan Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri.

Mufti tersebut mengingatkan Neelofa supaya, pertama tanyalah ulama sebelum bertindak; kedua, sentiasa memelihara imej wanita bertudung dan ketiga, carilah rezeki diberkati ALLAH SWT.

Sejak semalam juga, beberapa pihak sudah mula melancarkan boikot terhadap Naelofarhijab dan tinjauan Sinar Harian di laman Instagram, mendapati ruangan komen sudah diprivasikan.

Ramai berpendapat mempromosikan hijab di kelab malam sambil berjoget, terkinja-kinja dan bercampur antara lelaki dan perempuan adalah perkara jahiliyyah, maksiat dan larangan ALLAH SWT.

Malah ada di antara mereka mengajak orang ramai untuk memboikot Neelofa dan jenama tudung miliknya untuk memberi pengajaran kepada selebriti popular ini.

Bagaimanapun selalu dinajiri komen-komen negatif, Neelofa juga mendapat sokongan daripada para pengikutnya yang memberikan kata-kara semangat agar dirinya tabah berdepan kontroversi yang melanda.

Bagaimanapun, Neelofa yang turut meraikan sambutan ulang tahun kelahirannya yang ke-29 di majlis yang sama itu tidak mahu mengambil serius tentang kritikan tersebut kerana mempunyai alasan yang tersendiri atas tindakannya itu.

“Saya buat keputusan untuk tidak mempedulikan lagi kritikan orang ramai kerana apa yang lebih penting saya tahu apa yang dilakukan.

“Lokasi ini dipilih kerana bersuaian dengan tema berbanding beberapa tempat lain yang disenarai pendek.

“Lagi pun kalau pilih tempat lain, saya perlu mengeluarkan wang lapan kali ganda untuk memenuhi kehendak tema,” katanya yang menggunakan tema neon untuk koleksinya kali ini.



Sumber Netizen boikot Nealofarhijab?


Demikianlah Artikel Netizen boikot Nealofarhijab?

Sekianlah artikel Netizen boikot Nealofarhijab? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: