Najib: Aramco setuju labur US$7 bilion di Malaysia

Najib: Aramco setuju labur US$7 bilion di Malaysia - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Najib: Aramco setuju labur US$7 bilion di Malaysia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Najib: Aramco setuju labur US$7 bilion di Malaysia
link : Najib: Aramco setuju labur US$7 bilion di Malaysia

Baca juga


Najib: Aramco setuju labur US$7 bilion di Malaysia

Datuk Seri Najib Tun Razak pada Majlis Penyerahan Kanvas Belia TN50 di Pusat Dagangan dan Pameran Antarabangsa Malaysia (Mitec) malam tadi. — Foto BernamaDatuk Seri Najib Tun Razak pada Majlis Penyerahan Kanvas Belia TN50 di Pusat Dagangan dan Pameran Antarabangsa Malaysia (Mitec) malam tadi. — Foto BernamaKUALA LUMPUR, 1 Mac – Syarikat petroleum Arab Saudi, Aramco bersetuju melabur US$7 bilion (hampir RM30 bilion) di Malaysia sebelum 31 Mac ini, kata Datuk Seri Najib Razak malam tadi.

Perdana Menteri berkata pelaburan tersebut akan melonjakkan lagi pelaburan langsung asing (FDI) di negara ini.

“Pagi tadi (semalam) saya dapat teks daripada (Menteri di Jabatan Perdana) Datuk Seri Rahman Dahlan yang menyatakan Aramco bersetuju untuk melabur US$7 bilion di Malaysia sebelum 31 Mac ini,” katanya di majlis Penyerahan Kanvas Belia TN50 di sini.

Najib berkata Rahman dihantar ke Riyadh untuk tutup perbincangan dengan Aramco.

Perdana menteri berkata usaha kerajaan menarik pelaburan langsung asing itu untuk faedah generasi akan datang dalam usaha kerajaan menyediakan asas negara yang kukuh bagi membolehkan generasi TN50 membawa negara ini ke tahap yang lebih hebat kelak. — Bernama



Sumber Najib: Aramco setuju labur US$7 bilion di Malaysia


Demikianlah Artikel Najib: Aramco setuju labur US$7 bilion di Malaysia

Sekianlah artikel Najib: Aramco setuju labur US$7 bilion di Malaysia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: