‘Tiada permit untuk hotel di Taiping jika larang pekerja bertudung’

‘Tiada permit untuk hotel di Taiping jika larang pekerja bertudung’ - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang ‘Tiada permit untuk hotel di Taiping jika larang pekerja bertudung’, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ‘Tiada permit untuk hotel di Taiping jika larang pekerja bertudung’
link : ‘Tiada permit untuk hotel di Taiping jika larang pekerja bertudung’

Baca juga


‘Tiada permit untuk hotel di Taiping jika larang pekerja bertudung’

Yang Dipertua Majlis Perbandaran Taiping, Abd Rahim Md Ariff berkata, pekerja hotel lelaki Sikh juga perlu dibenarkan memakai turban di tempat kerja.

Abd-Rahim-Md-Ariff-taiping-hotelPETALING JAYA: Majlis Perbandaran Taiping (MPT) akan mengenakan syarat tambah kepada pengusaha hotel untuk tidak melarang pekerja wanitanya bertudung di tempat kerja, dalam proses meluluskan permit mereka.

Yang Dipertua MPT, Datuk Abd Rahim Md Ariff dipetik Sin Chew Daily sebagai berkata, pihaknya melalui mesyuarat bulanan meluluskan syarat tambahan itu selepas ada hotel melaksanakan larangan pemakaian tudung ke atas kakitangan wanita di bahagian khidmat pelanggan.

Selepas mempengerusikan mesyuarat bulanan MPT semalam, Rahim berkata, semua kaum ada agama dan kepercayaan masing-masing, begitu juga dengan pekerja lelaki Sikh yang perlu dibenarkan memakai turban di tempat kerja.

Katanya, disebabkan pihak berkuasa tempatan yang mengeluarkan permit kepada pengusaha hotel, jadi MPT berhak membuat keputusan itu.

Baru-baru ini, Majlis Rangkaian Kesatuan Sekerja Antarabangsa Malaysia (UNI-MLC) dalam suratnya kepada media mendedahkan ramai kakitangan hotel mengadu mengenai diskriminasi terhadap pekerja wanita Islam di bahagian perkhidmatan pelanggan.

Sehubungan itu, UNI-MLC menggesa Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Richard Riot menangani isu diskriminasi ke atas pekerja wanita Islam yang diarah menanggalkan tudung mereka.

Persatuan Hotel Malaysia bagaimanapun mempertahankan larangan itu. Langkah itu dikatakan sebahagian dasar antarabangsa, bukannya diskriminasi.


The views expressed in the contents are those of our users and do not necessarily reflect the views of FMT.



Sumber ‘Tiada permit untuk hotel di Taiping jika larang pekerja bertudung’


Demikianlah Artikel ‘Tiada permit untuk hotel di Taiping jika larang pekerja bertudung’

Sekianlah artikel ‘Tiada permit untuk hotel di Taiping jika larang pekerja bertudung’ kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: