Skandal lombong pasir Kajang: Kerugian didakwa mencecah jutaan ringgit

Skandal lombong pasir Kajang: Kerugian didakwa mencecah jutaan ringgit - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Skandal lombong pasir Kajang: Kerugian didakwa mencecah jutaan ringgit, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Skandal lombong pasir Kajang: Kerugian didakwa mencecah jutaan ringgit
link : Skandal lombong pasir Kajang: Kerugian didakwa mencecah jutaan ringgit

Baca juga


Skandal lombong pasir Kajang: Kerugian didakwa mencecah jutaan ringgit

KUALA LUMPUR: Kerugian akibat kegiatan melombong pasir dan batu secara haram di Kajang diangggarkan mencecah jutaan ringgit memandangkan ia dilakukan sejak 2014.

Sumber yang rapat dengan siasatan berkata, pemeriksaan pegawai Jabatan Alam Sekitar dan Pejabat Tanah dan Galian di kawasan tersebut mengesahkan berlakunya aktiviti melombong pasir dan batu secara haram di kawasan tersebut.

Katanya kegiatan tersebut didalangi oleh seorang pengarah syarikat bergelar jutawan yang memiliki kawasan perlombongan itu.

"Walaupun kawasan itu milik pengarah terbabit namun tindakannya melakukan aktiviti perlombongan merupakan satu kesalahan kerana mengikut undang-undang sebarang hasil bumi adalah milik kerajaan.

BACA: Lombong pasir haram: Anak saudara pemimpin parti politik antara 4 direman

BACA: Tiga ditahan terlibat lombong pasir, batu secara haram sejak 2014

"Hasil siasatan juga mendapati syarikat tersebut yang tidak mempunyai permit juga tidak membayar royalti kepada kepada kerajaan," katanya kepada Astro AWANI, di sini malam tadi.

Pada Khamis, Mahkamah Majistret Putrajaya membenarkan reman tujuh hari terhadap empat individu bagi membantu siasatan.

Mereka yang direman membabitkan dua pengarah syarikat, seorang pekerja syarikat pengiklanan dan seorang pengurus tapak projek.

Sementara itu, Pengarah Kanan Bahagian Siasatan SPRM, Datuk Simi Abdul Ghani berkata setakat ini pihaknya telah merakam keterangan tujuh individu termasuk pekerja syarikat dan pemandu lori berhubung kegiatan perlombongan haram itu.



Sumber Skandal lombong pasir Kajang: Kerugian didakwa mencecah jutaan ringgit


Demikianlah Artikel Skandal lombong pasir Kajang: Kerugian didakwa mencecah jutaan ringgit

Sekianlah artikel Skandal lombong pasir Kajang: Kerugian didakwa mencecah jutaan ringgit kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: