Terlajak keras, 10 ayat-ayat pendinding yang digunakan oleh Syamsul Yusof dalam Munafik 2

Terlajak keras, 10 ayat-ayat pendinding yang digunakan oleh Syamsul Yusof dalam Munafik 2 - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Terlajak keras, 10 ayat-ayat pendinding yang digunakan oleh Syamsul Yusof dalam Munafik 2, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Terlajak keras, 10 ayat-ayat pendinding yang digunakan oleh Syamsul Yusof dalam Munafik 2
link : Terlajak keras, 10 ayat-ayat pendinding yang digunakan oleh Syamsul Yusof dalam Munafik 2

Baca juga


Terlajak keras, 10 ayat-ayat pendinding yang digunakan oleh Syamsul Yusof dalam Munafik 2



Sebenarnya, filem Munafik 2 yang ditayangkan baru-baru ini hanyalah sebuah forum ilmu di mana hmpir setiap dialog di dalam filem itu akan diselitkan dengan ilmu fiqh, aqidah, Al-Quran, As-Sunnah dan sebangainya secara literal.



Antara yg cuba disampaikan dlm filem Munafik 2:

– Al Quran dan Hadith menjadi pegangan umat Islam dan tidak akan sesat selagi kita berpegang pada keduanya.

– Di akhir zaman ini, orang jahil diangkat / dimulia manakala orang yang alim dituduh dusta / menunggang agama.

– Kebenaran akan dapat dibuktikan apabila kita bersabar mengharapkan pertolongan hanya daripada Allah.

– Kita jangan taksub / terlalu memuja seseorang itu walaupun dia seorang alim ulama’. Jika mereka itu mmbuat kesalahan maka mereka juga perlu ditegur.

– Iblis lebih mudah memperdaya orang2 Islam yang hilang bergantung harap kepada Allah. – Sihir merupakan senjata yang digunakan oleh golongan2 pemuja iblis yang mana mereka telahpun berlaku syirik kepada Allah. Ingat, Allah mengampunkan semua dosa hambanya melainkan dosa syirik.



Betul la ape yg Imam Syafie kata, “Aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti kalah dengan seorang yang jahil, kerana orang yang jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu”.

Terdapat banyak ayat-ayat Al-Quran yang digunakan di dalam filem ini yang boleh dijadikan ‘pendinding’ daripada gangguan makhluk halus:

1. Al-Baqarah, ayat 148

2. Al-Hijr, ayat 35

3. An-Nur, ayat 21

4. Aaraf, ayat 117-123

5. Al-Israa, ayat 82

6. Asy Syu’araa, ayat 80

7. Taha, ayat 68-70

8. Yunus, ayat 81-84

9. Ayatul Kursi

10. Al-Hasyr, ayat 21

Selain daripada itu, bacaan yang dibaca oleh Azhar (nama watak dalam filem) itu turut berguna dan bagus untuk diamalkan.



sumber artikel : https://ift.tt/2NHgwm0

Sumber Terlajak keras, 10 ayat-ayat pendinding yang digunakan oleh Syamsul Yusof dalam Munafik 2


Demikianlah Artikel Terlajak keras, 10 ayat-ayat pendinding yang digunakan oleh Syamsul Yusof dalam Munafik 2

Sekianlah artikel Terlajak keras, 10 ayat-ayat pendinding yang digunakan oleh Syamsul Yusof dalam Munafik 2 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: