Petua Paling Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Kesan Conteng Di Dinding Dengan 3 Bahan Asas Di Rumah, Jom Cuba Buat Sekarang!

Petua Paling Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Kesan Conteng Di Dinding Dengan 3 Bahan Asas Di Rumah, Jom Cuba Buat Sekarang! - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Petua Paling Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Kesan Conteng Di Dinding Dengan 3 Bahan Asas Di Rumah, Jom Cuba Buat Sekarang!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Petua Paling Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Kesan Conteng Di Dinding Dengan 3 Bahan Asas Di Rumah, Jom Cuba Buat Sekarang!
link : Petua Paling Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Kesan Conteng Di Dinding Dengan 3 Bahan Asas Di Rumah, Jom Cuba Buat Sekarang!

Baca juga


Petua Paling Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Kesan Conteng Di Dinding Dengan 3 Bahan Asas Di Rumah, Jom Cuba Buat Sekarang!



Anak-anak ni sangat berseni. Makin di larang umpama tak ada apa-apa pun baginya. Kadang tu marah sekejap, tak buat dah tapi cari port lain pula.

Disebabkan dah tak larat nak halang anak-anak conteng dinding, ibu ayah terpaksa biarkan sahaja.

Sebenarnya ada cara boleh dilakukan untuk menghilangkan kesan conteng di dinding dengan menggunakan bahan yang ada dirumah sahaja.

Berikut antara perkongsian tip dari Norhada Azhar.

Meh kakde share DIY mudah hilangkan #MURAL cantik kat dinding. Alahai anak. Membesar lah kamu dengan sihat.



UBAT GIGI
– Ubat gigi mampu menanggalkan kotoran jenis crayon serta dakwat pen pada dinding.

– Calitkan sedikit ubat gigi pada kain. Kemudian gosok di tempat kotoran pada permukaan dinding. Dan bilas dengan air menggunakan kain yang basah.



CUKA MASAKAN
– Kegunaa cuka amat banyak selain digunakan sebagai bahan masakan. untuk bersihkan kotoran dinding menggunakan cuka, tuangkan cuka pada kapas dan sapukan pada kotoran.



BEDAK BABY
– Bedak juga mengandungi kandungan bahan kimia yang boleh digunakan untuk menaggal kesan kotoran pada dinding.

– Caranya sangat mudah, hanya perlu mengusap bedak pada permukaan dinding menggunakan tangan dan lap sahaja menggunakan air bersih.

Lepas ni kalau anak buat lagi lukisan kreatifnya di dinding, tak perlu nak marah dah dan praktikan cara tersebut.
Sumber: Norhada Azhar

sumber artikel : https://ift.tt/2MTIHRX


Sumber Petua Paling Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Kesan Conteng Di Dinding Dengan 3 Bahan Asas Di Rumah, Jom Cuba Buat Sekarang!


Demikianlah Artikel Petua Paling Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Kesan Conteng Di Dinding Dengan 3 Bahan Asas Di Rumah, Jom Cuba Buat Sekarang!

Sekianlah artikel Petua Paling Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Kesan Conteng Di Dinding Dengan 3 Bahan Asas Di Rumah, Jom Cuba Buat Sekarang! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: