Ibu Sila Ambil Perhatian, Ajarlah Anak Perempuan Anda Makan 3 Superfood Ni Untuk Kecerdasan Otaknya!

Ibu Sila Ambil Perhatian, Ajarlah Anak Perempuan Anda Makan 3 Superfood Ni Untuk Kecerdasan Otaknya! - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Ibu Sila Ambil Perhatian, Ajarlah Anak Perempuan Anda Makan 3 Superfood Ni Untuk Kecerdasan Otaknya!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ibu Sila Ambil Perhatian, Ajarlah Anak Perempuan Anda Makan 3 Superfood Ni Untuk Kecerdasan Otaknya!
link : Ibu Sila Ambil Perhatian, Ajarlah Anak Perempuan Anda Makan 3 Superfood Ni Untuk Kecerdasan Otaknya!

Baca juga


Ibu Sila Ambil Perhatian, Ajarlah Anak Perempuan Anda Makan 3 Superfood Ni Untuk Kecerdasan Otaknya!



Hakikatnya anak perempuan kita memang istimewa. Menuntut lebih perhatian dari seorang wanita bergelar ibu. Malah buat ibu-ibu makin berusaha untuk mendidik anak yang satu ni. Tak gitu?

Selain bijak mengawal emosi, makanan juga memainkan peranan untuk mendidik anak perempuan. Lebih-lebih lagi menjadikan mereka lebih bijak, cantik dan sihat. Ibu pun boleh tumpang cantik sekali. Sama-sama amalkan.

Menurut Dr Rizal Abu Bakar, pakar otak, ada beberapa makanan superfood yang baik untuk otak seorang perempuan. Ibu-ibu wajib tahu!

Kenapa perlu kelihatan tua, sakit dan otak lembab ? Apabila kita boleh nampak cantik, sihat, lentik, muda dan otak power?

Kalau kita dambakan otak power, kulit cantik dan badan lentik, kita pasti mahu ambil superfood berikut setiap hari:



1. Greek Yogurt – GY ada probiotic. Bagus untuk otak dan usus. Kurangkan risiko kanser payudara. Kandungan 448 mg kalsium, dan lebih banyak dari susu.

2. Lemak ikan – Banyakkan ikan seperti sardin dan makerel. Kalau mampu ikan salmon boleh dimasukkan dalam senarai. Ambil lemak ikan begini akan jauhkan penyakit jantung, strok, lupus, arthritis dan nyanyuk.



3. Kekacang atau beans – kacang dal, kacang kuda, kacang merah dan hitam termasuk dalam kategori ini. Isaflavone dalam kekacang ini mampu stabilkan hormon. Ia juga bantu hal berkaitan simptom PMS, Perimenapause dan Menapause. Ramai yang tanya di Fb saya, apa lagi makanan yang bagus untuk otak wanita? Jadi saya tambah lagi 4 di sini.



4- Avocado – Sarat dengan Folate, Magnesium, Potassium, protein, vitamin B6, E dan K.
Ada lebih dari 20 kebaikan. Avocado adalah lemak sihat.



5- Chikpeas (kacang kuda) – phytoestrogen, calcium, iron. Ada ‘resistant starch’ bantu bakar lemak secara semulajadi.

6- Sayuran berdaun hijau – sesuai semasa mengandung. Banyak anti oksida. Vitamin K,C,E,B.



7. Berries (blueberries, blackberries, strawberries) – kaya dengan anthrocyanidins(powerful antioksida)



Lepas baca, cari dan amalkan dalam kehidupan kita. Otak kita tanggungjawab kita.

Kredit: Dr Rizal Abu Bakar


sumber artikel : https://ift.tt/2MTYHTI

Sumber Ibu Sila Ambil Perhatian, Ajarlah Anak Perempuan Anda Makan 3 Superfood Ni Untuk Kecerdasan Otaknya!


Demikianlah Artikel Ibu Sila Ambil Perhatian, Ajarlah Anak Perempuan Anda Makan 3 Superfood Ni Untuk Kecerdasan Otaknya!

Sekianlah artikel Ibu Sila Ambil Perhatian, Ajarlah Anak Perempuan Anda Makan 3 Superfood Ni Untuk Kecerdasan Otaknya! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: