Rahsia Aaron Jadi Jutawan Di Usia 24 Tahun Di Singapura

Rahsia Aaron Jadi Jutawan Di Usia 24 Tahun Di Singapura - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Rahsia Aaron Jadi Jutawan Di Usia 24 Tahun Di Singapura, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rahsia Aaron Jadi Jutawan Di Usia 24 Tahun Di Singapura
link : Rahsia Aaron Jadi Jutawan Di Usia 24 Tahun Di Singapura

Baca juga


Rahsia Aaron Jadi Jutawan Di Usia 24 Tahun Di Singapura

“SAYA tidak memikirkan tentang rancangan kegagalan. Jika fikir itu, saya tiada masa untuk maju ke hadapan.” Itulah kata-kata motivasi anak Muslim Singapura bernama Aaron Rylan Keder.

 

 

Rahsia Aaron Jadi Jutawan Di Usia 24 Tahun Di Singapura

Rahsia Aaron Jadi Jutawan Di Usia 24 Tahun Di Singapura

 

Kisah inspirasi kejayaan pemuda Melayu tempatan yang kini berusia 29 tahun itu dan pernah hidup susah menjual bertih jagung, mula menjadi tular di republik tersebut setelah menjadi jutawan pada usia seawal 24 tahun sahaja!

Aaron, adalah pemilik dua buah syarikat, ejen hartanah dan juga jurulatih motivasi, yang pernah menarik perhatian media tahun lalu apabila kereta Lamborghini miliknya menjadi sasaran aksi seorang penunggang basikal lasak.

Tidak dapat dinafikan, aura, gaya dan cara perbualan dirinya mudah membuat seseorang itu terpaku untuk terus mendengar dan menimba ilmu daripada kisah pengalaman peribadi beliau.

 

Apa tidaknya, beliau berjaya bergelar seorang jutawan pada usia muda sedang ramai rakan sebayanya baru mula bekerja. Ditambah pula dengan kejayaan serta kemewahan yang diraihnya setakat ini.

Jejaka bujang ini turut menjadi sumber inspirasi dan dorongan bagi ramai belia mahupun usahawan yang mahu mengikut jejak langkahnya dan menjadi seorang yang berjaya.

“Jika kebanyakan orang fikir rancangan kegagalan hingga lupa bergerak ke hadapan, saya rasa saya lebih banyak luang masa untuk berfikir tentang peluang sehingga terlupa memikirkan tentang kegagalan,” kongsi Aaron lagi.

Mendedahkan tentang cara pemikiran yang diamalkannya kepada agensi berita MediaCorp. yang pasti, matlamat pemilik syarikat Newash Facility Management dan syarikat reka bentuk ARK-hitecture ini adalah jelas!.

Beliau fokus untuk sentiasa cari peluang dan jana pendapatan. Malah, berbekalkan ilmu dalam bidang hartanah, Aaron turut memanfaatkannya untuk kukuh perniagaan bagi dua syarikat selain memastikan pendapatan terjamin.

“Sebagai seorang ejen hartanah, saya menyasarkan kepada pasaran khusus besar iaitu bagi hartanah berlaman sahaja (landed property), untuk membantu perniagaan saya selama ini.

“Ini kerana di akhirnya, saya tidak mahu menjadi seorang ejen. Matlamat utama saya adalah untuk memajukan bisnes saya dan membina sebuah empayar,”kongsinya, yang membuka bisnes Newash terlebih dahulu.

Memiliki sebuah syarikat pengurusan kemudahan dan raih pendapatan besar dari penjualan hartanah berlaman mungkin dapat memuaskan sesetengah pihak, tetapi tidak semudah itu bagi Aaron.

Beliau ternyata enggan berhenti setakat di situ. Bahkan, beliau bertindak untuk berkolaborasi dengan seorang rakan yang memiliki syarikat reka bentuk dalaman bagi memberikan khidmat kepada klien dalam bidang hartanah.

Bagaimanapun, Aaron akhirnya bertekad untuk membuka syarikat reka bentuk dalamannya sendiri meskipun tidak ada sebarang pengalaman, selepas berlaku apa yang didakwanya ketidakadilan dalam kolaborasi tersebut.

“Secara jujur, bidang ini bukanlah minat saya. Saya tidak gemar melukis dan saya bukan jenis teknikal. Tetapi ada peluang kerana pasaran ini kian luas dengan ada lebih banyak flat Bina-Ikut-Tempahan dan flat jualan semula.

“Dan dengan bisnes-bisnes di bawah naungan saya setakat ini, saya kini dapat melakukan semua khidmat langsung di bawah satu bumbung,” jelasnya, yang mempunyai sekitar 300 pekerja bagi kedua-dua syarikatnya.

Yang jelas, beliau berjaya maju setapak demi setapak untuk capai kejayaannya. Malah, kejayaan ‘bertahap’ itu juga dapat dilihat menerusi kereta Lamborghini Gallardo LP560 miliknya, iaitu kereta keenam yang dibelinya setakat ini.

Bermula dengan sebuah van Fiat Doblo, beliau kemudian menukar kepada kereta pertamanya, Mazda 3 dan beralih ke Toyota Silica, BMW Z4, Maserati Granturismo sebelum memiliki Lamborghini Gallardo Generasi Pertama.

Aaron memberitahu: “Saya menetapkan matlamat jangka 1 tahun enam bulan untuk tukar kereta. Jika saya mampu beli, saya akan beli sebagai ganjaran kepada diri saya sendiri,” katanya, yang membeli tanpa sebarang pinjaman.

Mustahil wang tidak sedikit sebanyak membawa kebahagiaan. Begitu juga yang dirasakan oleh Aaron sewaktu beliau menginjak dewasa. Bahkan, itu jugalah yang menjadi pendorong utamanya untuk terus berjaya ketika itu.

Namun, semakin beliau meningkat dewasa, Aaron kini lebih terdorong apabila melihat mereka yang lebih berjaya. Meskipun begitu, beliau kini lebih memberikan tumpuan kepada usaha menghulurkan bantuan kepada orang lain.

“Dahulu, saya terlalu memberikan tumpuan kepada urusan kerja sehingga terlupa pada mereka yang berada dalam kesukaran terutama dalam masyarakat setempat saya sendiri.

“Bahkan, pada bulan Ramadan lalu, saya mula tertanya-tanya, dengan semua kemewahan ini, adakah ia cukup bagi saya? Anda mungkin berfikir saya berasa gembira, tetapi tidak. Saya sedar kebendaan tidak membuat saya gembira.

“Dan sebagai seorang Muslim, saya yakin bahawa, lebih banyak kebaikan yang kita lakukan, lebih banyak keberkatan dari Allah. Dan apabila saya membantu orang lain dan melihat mereka tersenyum, saya berasa gembira.

“Jadi itulah matlamat sekarang. Saya tidak hanya mahu bergantung kepada kemewahan, tetapi mahu bantu orang lain dan harap mereka mendoakan saya, sementara saya terus bekerja keras capai apa saya inginkan,” kongsi Aaron.

Untuk rekod, beliau sendiri tidak pernah malu apabila bertugas sebagai seorang penjual bertih jagung dan tukang pembersih sebelum dikerah menjalani Perkhidmatan Negara (NS) sewaktu zaman remaja dahulu.

Juga ingin membantu melatih para usahawan belia, Aaron turut berkongsi pendapat tentang cara untuk mengembangkan idea selain memberi panduan bagi memulakan bisnes baharu.

Antaranya adalah untuk mendapatkan geran pemerintah bagi syarikat pemula SME dan perbanyakkan bertanya serta mendapatkan bantuan daripada mereka yang terlibat dalam industri yang ingin diceburi itu.

“Selain itu, jangan membeli sesuatu di luar kemampuan anda. Elakkan pinjaman kerana ia boleh membebankan anda. Jika anda sudah mengembangkan bisnes, cari pelabur untuk memperluaskan portfolio anda.

“Juga sentiasa berasa terdorong. Jika anda berada dalam zon selesa, sudah tiba masa untuk anda keluar dan bergaul dengan mereka yang lebih berjaya bagi kongsi pendapat, tetapi usah lupa untuk pijak di bumi nyata,” katanya.

Aaron turut menasihati usahawan muda supaya jika boleh mengelakkan ada dua pemilik serentak dalam sesebuah syarikat tetapi pemilik tersebut digalakkan untuk berkolaborasi.

Beliau juga menekankan pentingnya mencari peluang untuk berkembang dengan sentiasa rajin membaca akhbar harian selain membuat lebih ramai rakan agar dapat melihat gambaran dunia yang lebih luas.

“Pendek kata, seperti yang dinasihatkan ibu saya – jangan pernah menaiki lif untuk elak naik tangga; sentiasa naik tangga itu setapak demi setapak,” katanya, yang turut ada hasrat untuk menceburi bisnes makanan suatu hari nanti.

Aaron turut gembira, prestasi masyarakat Islam Singapura kini semakin baik, dengan ada lebih ramai graduan dari universiti tempatan. Cara pemikiran masyarakat juga kian berubah dan ramai kalangan Melayu berani mencuba.

“Saya berasa gembira apabila melihat perubahan ini. Ia adalah suatu perubahan positif. Tetapi mereka kurang mendapat bimbingan bagi memulakan bisnes pada peringkat permulaan.

“Lantas, saya ingin bantu melatih dan menghubungkan mereka dengan pihak yang sewajarnya bagi memperluaskan idea dan perniagaan mereka,” katanya lagi.

Sumber: Agensi/Mynewshub.cc/HAA

 



Sumber Rahsia Aaron Jadi Jutawan Di Usia 24 Tahun Di Singapura


Demikianlah Artikel Rahsia Aaron Jadi Jutawan Di Usia 24 Tahun Di Singapura

Sekianlah artikel Rahsia Aaron Jadi Jutawan Di Usia 24 Tahun Di Singapura kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: