‘Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak’ – Suami menangis enggan bercerai selepas tertampar isteri

‘Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak’ – Suami menangis enggan bercerai selepas tertampar isteri - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang ‘Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak’ – Suami menangis enggan bercerai selepas tertampar isteri, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ‘Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak’ – Suami menangis enggan bercerai selepas tertampar isteri
link : ‘Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak’ – Suami menangis enggan bercerai selepas tertampar isteri

Baca juga


‘Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak’ – Suami menangis enggan bercerai selepas tertampar isteri

'Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak' - Suami menangis enggan bercerai selepas tertampar isteri

‘Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak’ – Suami menangis enggan bercerai selepas tertampar isteri

Sejak dari awal perkahwinan lagi, confessor mengaku bahawa dia telah menzalimi isterinya sama ada dari fizikal ataupun mental. Perkahwinan yang sepatut bahagia bertukar menjadi derita kerana confessor jelas sekali mementingkan keutamaan dirinya berbanding tanggungjawab sebagai ketua keluarga. 

Meskipun diperlakukan seperti itu, si isteri masih tabah dan bersabar dengan perangai suaminya. Malah dia juga berusaha membantu suaminya mendapat kerja. Biarpun begitu, usahanya hanya dihargai seketika apabila suaminya mula leka dan kembali buat perangai sehinggalah satu hari…

 FAKTA: “Ibu kata isteri saja nak makan kway tiaw. Saya terus tampar muka isteri kerana menyangka dia saja nak kuli-kulikan saya…”
DARI CONFESSOR:
Saya seorang suami dan bapa kepada tiga orang anak. Sejak dari awal perkahwinan, saya memang kaki pukul isteri. Saya malas bekerja, asyik melepak, mak pula memang tak marah langsung saya tak kerja selama ini. 
Saya mengaku saya pernah belasah isteri semasa dia berada dalam pantang. Saya paksa dia untuk ‘bersama’ dengan saya sewaktu dia masih berada dalam pantang. Saya juga telah berkali-kali menceraikan dia sebab saya nampak salah dia saja. Apa saja yang keluarga saya kata tentang isteri, saya akan percaya bulat-bulat dan akan terus pukul isteri saya. 
Semasa isteri saya mengandung, isteri mengalami demam panas. Dia beritahu saya tetapi saya buat tak tahu saja dan saya terus sambung tidur. Saya memang tak kerja, isteri yang akan pergi pinjam duit dari mak dan ayah mertua saya. 

Pada satu hari, isteri saya mengidam nak makan mee kway tiaw kerang. Saya beritahu mak saya tentang kemahuan isteri, mak kata isteri saya saja nak makan makanan itu. Jadi, saya bagi penampar pada isteri sebab ingat dia saja nak kuli-kulikan saya. 

Mak juga suruh saya balik tinggal bersama mereka. Bila isteri saya bersalin, memang saya duduk di rumah mak. Isteri saya tak ada tempat tinggal pada masa itu. Jadi dia balik ke rumah mak dan ayah dia. 
Saya kalau dah tak tahan, memang saya akan pancing dia berjumpa dengan saya. Alasan saya nak tengok anak. Padahal masa itu saya memang tak suka pun anak itu. Mak dan bapa saya kata mungkin masa saya tak ada, isteri saya berzina dengan lelaki lain. 
Isteri saya berniaga kecil-kecilan seperti cupcakes, pavlova dan kami masih duduk berasingan. Kisah pula saya? 
Tiba-tiba saya mendapat panggilan dari satu syarikatu ntuk datang temuduga. Saya pergi, rupanya isteri saya yang bersusah payah menghantar resume saya ke sana sini nak suruh kerja. Akhirnya saya dapat kerja. Jadi saya sewa rumah lain, ajak isteri pindah dan dia gembira sangat-sangat. 
Tetapi saya bertambah bongkak apabila mendapat gaji yang agak lumayan. Saya bagi nafkah pada mak tetapi pada isteri saya tak bagi pun. Sebab mak kata kalau nak hulur pada perempuan itu, bagi RM50 sahaja. Sebab perempuan itu tak kerja dan makannya saya yang tanggung. 

Meskipun mak kata bagi RM50, saya tak bagi satu sen pun. Saya cuma beri perbelanjaan untuk beli pampers dan susu anak sahaja. Saya tak beli apa-apa untuk isteri dan anak. Tetapi pada anak-anak buah, saya belikan jajan dan macam-macam. Isteri adakalanya menjawab juga, akibatnya dia dibelasah oleh saya. 

Masuk pula ipar baru dalam keluarga saya. Adik ipar ini isteri kepada adik saya, kuat menghasut mak dan bapa saya. Sekali dengan saya pun adik-beradik saya tak suka sekarang. Jatuh bangun saya, isteri ada bersama saya. Saya pernah mengherdik dia, 
“Kau dahlah tak kerja, tak pernah ada duit. Kalau aku ceraikan kau, memang tak ada orang nak!” 
Sekarang, saya dibuang kerja disebabkan masalah kedatangan. Isteri saya pandai berniaga, meletup! Dan kini saya dah tak pukul dia seperti dia. Malah dia pula yang selalu beri idea untuk saya mulakan perniagaan sendiri. 
Masalah sekarang, memang dari awal lagi saya tak ada motosikal atau kereta. Isteri saya bersabar, tetapi perangai dia dah lain. Baru ini saya tertampar dia. Sebelum itu dia ada taklik, 
“Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak”
Saya pun setuju. Baru-baru ini saya tertampar dia. Dia kata bagus dan benda ini yang paling dia tunggu. Saya menangis gila-gila. Memandangkan mak dan bapa saya semua dah tak sukakan saya, saya nak pergi ke mana? 

Isteri kata, “Kalau kau nak berambus dari rumah ini, silakan! Dulu masa ada anak seorang, aku tak ada duit, bolehlah kau maki aku! Kau sikit-sikit lari ke rumah mak bapak kau. Sekarang kalau rasa nak keluar, silakan. Jangan datang balik! Dayus!” 

Saya tak keluar pun, saya minta maaf pada isteri. Saya mula teringat semula bila saya senang, saya biarkan satu keluarga hina dia. Saya pukul dia semasa dia mengandung anak kedua, di depan-depan keluarga saya. 
Paling saya sedih bila isteri kata, “Aku dah tak rasa apa la kalau kau nak maki aku sekarang. Jaga hubungan dengan tuhan, baru fikir jaga aku. Kahwin nak, tapi bodoh.” 
Cepat-cepat saya ambil wudhuk, sembahyang. Dari kecil sampai saya dewasa, tak ada orang ingatkan saya sembahyang. Cuma isteri saya sahaja. Apa saya nak buat?
Via: TR


Sumber ‘Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak’ – Suami menangis enggan bercerai selepas tertampar isteri


Demikianlah Artikel ‘Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak’ – Suami menangis enggan bercerai selepas tertampar isteri

Sekianlah artikel ‘Kalau awak pukul dan tampar saya lagi, jatuh talak’ – Suami menangis enggan bercerai selepas tertampar isteri kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: