5 Negeri bakal tumbang kepada pembangkang jika PAS bersatu dengan Pakatan Harapan

5 Negeri bakal tumbang kepada pembangkang jika PAS bersatu dengan Pakatan Harapan - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang 5 Negeri bakal tumbang kepada pembangkang jika PAS bersatu dengan Pakatan Harapan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 5 Negeri bakal tumbang kepada pembangkang jika PAS bersatu dengan Pakatan Harapan
link : 5 Negeri bakal tumbang kepada pembangkang jika PAS bersatu dengan Pakatan Harapan

Baca juga


5 Negeri bakal tumbang kepada pembangkang jika PAS bersatu dengan Pakatan Harapan

undi

Lima negeri yang kini ditadbir kerajaan Barisan Nasional (BN) dijangka akan jatuh ke tangan pakatan pembangkang dalam PRU14 nanti seandainya semua parti itu termasuk Pas bersatu.

Timbalan Pengerusi  Institut  Darul Ehsan (IDE), Profesor Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman berkata, berdasarkan kaji selidik yang di bawah tajuk  ‘Jika Pilihan Raya 6 bulan dari sekarang parti apa yang anda akan undi?’.

“Negeri berkenan adalah , Perak, Kedah, Pahang, Melaka dan Wilayah Persekutuan,” katanya dalam pembentangan kaji selidik ‘mood rakyat Malaysia menjelang PRU14’, di Institusi Darul Ehsan di sini hari ini.

Sementara itu, katanya pembangkang mengekalkan kuasa mereka di negeri Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor.

Jelasnya Pakatan Harapan termasuk Pas (bergabung dalam satu gabungan) memperoleh 59 peratus undian pemilihan sementara BN hanya memperoleh 39 peratus undian.

“Itu yang akan berlaku sekiranya Pakatan Harapan dan Pas bergabung,” katanya.

Dalam pada itu katanya semua negeri yang diperintah BN turut terkesan kerana bakal hilang dua pertiga kuasa majoriti.

“BN akan hilang di semua negeri yang selebihnya,” katanya.

Kaji selidik itu dilakukan terhadap 4,486 responden daripada 12 juta pengundi berdaftar di Semenanjung oleh IDE pada 11 hingga 15 Ogos lalu.

Ia melibatkan 130  Parlimen di Semenanjung Malaysia.

 

Sumber: Sinar Harian



Sumber 5 Negeri bakal tumbang kepada pembangkang jika PAS bersatu dengan Pakatan Harapan


Demikianlah Artikel 5 Negeri bakal tumbang kepada pembangkang jika PAS bersatu dengan Pakatan Harapan

Sekianlah artikel 5 Negeri bakal tumbang kepada pembangkang jika PAS bersatu dengan Pakatan Harapan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: