Pihak hotel keluarkan barang pelanggan dari bilik, letak di luar dan duit RM1000 hilang: Ini penjelasan Hotel Bajet Medan Kidd

Pihak hotel keluarkan barang pelanggan dari bilik, letak di luar dan duit RM1000 hilang: Ini penjelasan Hotel Bajet Medan Kidd - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Pihak hotel keluarkan barang pelanggan dari bilik, letak di luar dan duit RM1000 hilang: Ini penjelasan Hotel Bajet Medan Kidd, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pihak hotel keluarkan barang pelanggan dari bilik, letak di luar dan duit RM1000 hilang: Ini penjelasan Hotel Bajet Medan Kidd
link : Pihak hotel keluarkan barang pelanggan dari bilik, letak di luar dan duit RM1000 hilang: Ini penjelasan Hotel Bajet Medan Kidd

Baca juga


Pihak hotel keluarkan barang pelanggan dari bilik, letak di luar dan duit RM1000 hilang: Ini penjelasan Hotel Bajet Medan Kidd

IPOH – Pihak pengurusan Hotel Bajet Medan Kidd menyerahkan sepenuhnya kepada siasatan polis berhubung isu tular yang mengaitkan tindakan hotel berkenaan mengeluarkan barang pelanggan dari bilik hingga menyebabkan kehilangan wang tunai RM1,000.

Pihak hotel keluarkan barang pelanggan dari bilik, letak di luar dan duit RM1000 hilang: Ini penjelasan Hotel Bajet Medan Kidd

Pihak hotel keluarkan barang pelanggan dari bilik, letak di luar dan duit RM1000 hilang: Ini penjelasan Hotel Bajet Medan Kidd

Pemilik hotel, Hamid Abdullah berkata, pihaknya sudah menyerahkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang terdapat di hotel itu kepada polis dan menunggu perkembangan lanjut siasatan.

Menurutnya, kejadian pada 26 Jun kira-kira jam 10 malam itu berlaku apabila terdapat pertindihan tempahan satu daripada empat bilik yang ditempah oleh pelanggan berkenaan.

“Kita akui kesilapan dalam tempahan, pihak hotel terpaksa mengambil keputusan mengeluarkan barang pelanggan itu setelah usaha menghubungi keluarga terbabit tidak berjaya. Bagaimanapun, semua barangan disusun dengan baik di satu sudut hotel, bukan bersepah seperti didakwa.

“Apabila mereka mengatakan kehilangan wang sebanyak RM1,000, pihak hotel ketika itu terus menghubungi polis bagi menjalankan siasatan lanjut termasuk melihat rakaman CCTV,” katanya.

Sejak kelmarin, tular di laman sosial apabila seorang pemilik akaun Facebook memuat naik status berserta beberapa keping gambar mengecam tindakan pengurusan sebuah hotel bajet di Ipoh mengeluarkan barangan peribadi milik keluarga itu dari bilik yang sudah ditempah.

Kejadian itu berlaku ketika mana keluarga berkenaan yang beralamat dari Selangor tidak berada di hotel kerana beraya di rumah saudara mara mereka di Ipoh.

Turut dimaklumkan adalah kehilangan duit raya sebanyak RM1,000 yang sepatutnya diberikan kepada anak-anak saudara.

Mengulas lanjut, Hamid berkata, keluarga berkenaan mendaftar masuk ke hotel itu pada hari kejadian dan dijadualkan keluar pada keesokannya.

Katanya, akibat kejadian itu, pengurusan hotel sudah memulangkan semua wang deposit dan bayaran penuh tempahan bagi keempat-empat bilik yang ditempah.

“Berhubung dakwaan duit hilang itu, setakat ini tiada bukti yang menunjukkan staf saya terlibat, bagaimanapun kita serahkan kepada polis untuk siasatan kerana secara tidak langsung kejadian ini menjejaskan nama baik hotel,” katanya.

Dalam pada itu, seorang daripada ahli keluarga terbabit ketika dihubungi memaklumkan, kes berkenaan masih dalam siasatan dan menyerahkan sepenuhnya kepada pihak berkuasa.

Sumber: Sinar



Sumber Pihak hotel keluarkan barang pelanggan dari bilik, letak di luar dan duit RM1000 hilang: Ini penjelasan Hotel Bajet Medan Kidd


Demikianlah Artikel Pihak hotel keluarkan barang pelanggan dari bilik, letak di luar dan duit RM1000 hilang: Ini penjelasan Hotel Bajet Medan Kidd

Sekianlah artikel Pihak hotel keluarkan barang pelanggan dari bilik, letak di luar dan duit RM1000 hilang: Ini penjelasan Hotel Bajet Medan Kidd kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: