Remaja Malang Sambut Hari Lahir Hilang Penglihatan Buat Selamanya Selepas Dibaling Tepung Dan Telur

Remaja Malang Sambut Hari Lahir Hilang Penglihatan Buat Selamanya Selepas Dibaling Tepung Dan Telur - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Remaja Malang Sambut Hari Lahir Hilang Penglihatan Buat Selamanya Selepas Dibaling Tepung Dan Telur, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Remaja Malang Sambut Hari Lahir Hilang Penglihatan Buat Selamanya Selepas Dibaling Tepung Dan Telur
link : Remaja Malang Sambut Hari Lahir Hilang Penglihatan Buat Selamanya Selepas Dibaling Tepung Dan Telur

Baca juga


Remaja Malang Sambut Hari Lahir Hilang Penglihatan Buat Selamanya Selepas Dibaling Tepung Dan Telur



“Aku ingin mataku dapat melihat kembali..”

Itulah kata-kata seorang remaja 18 tahun yang dikenali sebagai M.Yusuf yang buta akibat terkena jang-kitan akibat lemparan telur busuk oleh rakannya sendiri ketika meraikan hari jadinya.

Kisah itu diceritakan oleh kakak mangsa sendiri menerusi laman media sosial facebook seperti mana yang dilaporkan oleh Tribun Medan semalam.

Menerusi sumber tersebut, kejadian berkenaan berlaku pada bulan lalu, ketika mangsa meraikan hari jadinya, salah seorang rakannya memb-aling telur busuk dan matanya terkena per-cikan dari telur tersebut.

Hanya selepas beberapa hari, Yusuf mengalami sa-kit mata dan dibawa berjumpa pakar mata oleh kakaknya. Setelah diperiksa, terdapat selaput putih yang menyelaputi matanya.

Tiada yang lebih sedih bagi remaja berkenaan apabila doktor mengesahkan bahawa mata kirinya telah buta.



Sebagai seorang kakak yang bertanggungjawab ke atas adiknya selepas ketiadaan kedua orang tuanya, kakaknya begitu terpukul dengan nasib yang menimpa adik kesayangannya itu.

Kedua adik beradik berkenaan diasuh oleh nenek mereka sejak kecil, kini satu mata adiknya sudah tidak dapat melihat lagi.

Pada status berkenan, kakak Yusuf turut memuat naik sekeping gambar yusuf yang tertunduk ke bawah dan langsung tiada keceriaan di wajahnya.

“Kakak, aku ingin mataku dapat melihat kembali..”



Hanya itu kata-kata Yusuf kepada kakaknya, sedih bercampur pilu begitu jelas terlihat ketika Yusuf mengungkapkan kata kata itu.

“Sebagai seorang kakak, saya hanya mampu berdoa serta memberikan semangat, semoga selepas ini tidak ada lagi kejadian-kejadian bodoh yang terjadi kepada seseorang seperti adik saya.”

“Hanya kerana suka suka, tanpa sedar kita telah merosakkan masa depan orang lain, tulisnya.”


Sumber : myinfoharian.com



Sumber Remaja Malang Sambut Hari Lahir Hilang Penglihatan Buat Selamanya Selepas Dibaling Tepung Dan Telur


Demikianlah Artikel Remaja Malang Sambut Hari Lahir Hilang Penglihatan Buat Selamanya Selepas Dibaling Tepung Dan Telur

Sekianlah artikel Remaja Malang Sambut Hari Lahir Hilang Penglihatan Buat Selamanya Selepas Dibaling Tepung Dan Telur kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: