Lan Pet Pet dikecam dan dicela bertalu-talu oleh netizen, ini respon dari isteri beliau...

Lan Pet Pet dikecam dan dicela bertalu-talu oleh netizen, ini respon dari isteri beliau... - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Lan Pet Pet dikecam dan dicela bertalu-talu oleh netizen, ini respon dari isteri beliau..., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lan Pet Pet dikecam dan dicela bertalu-talu oleh netizen, ini respon dari isteri beliau...
link : Lan Pet Pet dikecam dan dicela bertalu-talu oleh netizen, ini respon dari isteri beliau...

Baca juga


Lan Pet Pet dikecam dan dicela bertalu-talu oleh netizen, ini respon dari isteri beliau...



Nampaknya kes seorang pelawak terkenal menumbuk seorang pengawal keselamatan sehingga cedera teruk masih lagi menjadi bualan ramai. Rata-rata netizen mengecam tindakan pelawak tersebut kerana sanggup melakukan perkara sedemikian terhadap seorang lelaki warga emas.

Susulan isu tersebut, isteri kepada Lan Pet Pet iaitu Ruby Che Wan turut menjadi mangsa serangan netizen apabila akaun Instagramnya dihujani dengan komen yang meminta wanita itu menasihati suaminya supaya berubah dan belajar menghormati mereka yang lebih tua.

Dalam pada itu, Ruby turut memuat naik kapsyen gambar menerusi akaun Instagram miliknya memberitahu dia memaafkan netizen yang melemparkan kecaman kepada mereka. Katanya lagi, setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya.





“Setiap kecaman dan celaan, saya maafkan. Pandangan mata zahir manusia mungkin nampak buruk. Pandangan dengan hikmah akan berikan kita rasa tenang dan terima setiap apa yang Allah takdirkan itu dengan reda.

“Kerana setiap kejadian buruk ada kebaikan di sebaliknya. Insya-Allah, saya maafkan ‘in advance’, kerana kita semua manusia tidak sempurna,” tulisnya.

Terdahulu, tular di media sosial rakaman kamera litar tertutup (CCTV) memaparkan seorang pelawak terkenal bertengkar dengan seorang pengawal keselamatan sebelum bertindak memukul, menendang serta membaling batu.

Saya maafkan 'in advance'


“SETIAP kecaman dan celaan, saya maafkan,” kata Ruby atau Rubitah Che Wan yang juga isteri kepada pelawak Lan Pet Pet menerusi kapsyen gambar di akaun Instagram miliknya.

Ruby yang juga adik kepada aktres Rozita Che Wan itu berkata, setiap perkara buruk Allah izinkan berlaku pasti ada hikmahnya.

“Pandangan mata zahir manusia mungkin nampak buruk. Pandangan dengan hikmah akan berikan kita rasa tenang dan terima setiap apa yang Allah takdirkan itu dengan reda.

“Kerana setiap kejadian buruk ada kebaikan di sebaliknya. Insya-Allah, saya maafkan ‘in advance’, kerana kita semua manusia tidak sempurna,” katanya.

Ruby turut berkongsi ilmu berkaitan amalan ringan pembawa ke syurga iaitu dengan memaafkan setiap orang dan membersihkan diri daripada segala rasa iri dan benci.

“Tidurlah setiap malam dalam keadaan tanpa dendam dan rasa sakit hati. Amalkan sebelum tidur setiap hari. Ringan bukan bermakna mudah dilakukan namun perlu dalam sesuatu keadaan.

“Sambil baring saja boleh memaafkan sesiapa saja. Insya-Allah, syurga menanti. Fadilatnya sudah dibuktikan oleh sahabat Nabi,” katanya.

Semalam, tular di media sosial rakaman dan keratan (footage) kamera litar tertutup memaparkan pelawak popular era 90-an bertikam lidah dengan seorang pengawal taman perumahan sebelum bertindak memukul, menendang serta membaling batu.

Warganet tidak hanya menyerang Instagram Lan tetapi turut meninggalkan komen di akaun Ruby meminta wanita itu menasihati suaminya supaya berubah sikap dan belajar menghormati orang yang lebih tua.

Hari ini, Harian Metro sekali lagi cuba menghubungi pasangan berkenaan namun mesej menerusi aplikasi WhatsApp masih tidak berbalas serta telefon bimbit juga turut dimatikan.

SUMBER  HARIAN METRO dan rotikaya.com

Sumber Lan Pet Pet dikecam dan dicela bertalu-talu oleh netizen, ini respon dari isteri beliau...


Demikianlah Artikel Lan Pet Pet dikecam dan dicela bertalu-talu oleh netizen, ini respon dari isteri beliau...

Sekianlah artikel Lan Pet Pet dikecam dan dicela bertalu-talu oleh netizen, ini respon dari isteri beliau... kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: