PPBM langgar janji, naib ketua bahagian jadi calon Bebas

PPBM langgar janji, naib ketua bahagian jadi calon Bebas - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang PPBM langgar janji, naib ketua bahagian jadi calon Bebas, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PPBM langgar janji, naib ketua bahagian jadi calon Bebas
link : PPBM langgar janji, naib ketua bahagian jadi calon Bebas

Baca juga


PPBM langgar janji, naib ketua bahagian jadi calon Bebas

Jentera PPBM melaksanakan gerak kerja di DUN Ayer Molek sejak lebih setahun tetapi kerusi itu diberi kepada PKR. — Foto oleh Yusof Mat IsaJentera PPBM melaksanakan gerak kerja di DUN Ayer Molek sejak lebih setahun tetapi kerusi itu diberi kepada PKR. — Foto oleh Yusof Mat IsaMELAKA, 28 April — Kecewa dengan sikap kepimpinan PPBM Melaka didakwa tidak mematuhi perjanjian dan amanah, naib ketua PPBM bahagian Hang Tuah Jaya, Prof Madya Dr Kamarolzaman Mohd Jidi bertanding sebagai calon Bebas di Dewan Undangan Negeri (DUN) Ayer Molek.

Beliau berkata sejak lebih setahun lepas beliau bersama jentera PPBM melaksanakan gerak kerja meyakinkan pengundi DUN Ayer Molek untuk mengundi pakatan pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), namun setelah usaha itu membuahkan hasil positif kerusi DUN itu diberikan kepada PKR.

“Dalam proses pemilihan calon pihak pengurusan PPBM telah melanggar janji. Kepimpinan negeri  tidak mematuhi perjanjian diamanahkan, patutnya PPBM memiliki DUN Ayer Molek tetapi apabila culaannya boleh menang tinggi parti lain berebut untuk mendapatkan tempat.

“Akhirnya perundingan mengikut janjinya (DUN Ayer Molek diberikan) kepada parti PPBM telah dimanipulasi dengan PKR ambil DUN Ayer Molek,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Pada PRU14 ini Kamarolzaman bakal menghadapi saingan empat penjuru dengan Jantan Abdullah (PAS), Farhan Ibrahim (PKR), dan Rahmad Wariman (BN) di DUN Ayer Molek yang berada dalam Parlimen Hang Tuah Jaya.

Kamarolzaman berkata pada masa ini beliau masih anggota PPBM dan tidak akan mengambil keputusan untuk keluar daripada parti itu.  —  Bernama



Sumber PPBM langgar janji, naib ketua bahagian jadi calon Bebas


Demikianlah Artikel PPBM langgar janji, naib ketua bahagian jadi calon Bebas

Sekianlah artikel PPBM langgar janji, naib ketua bahagian jadi calon Bebas kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: