Kuil hindu seluas satu ekar bakal dibina di USJ 23

Kuil hindu seluas satu ekar bakal dibina di USJ 23 - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Kuil hindu seluas satu ekar bakal dibina di USJ 23, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kuil hindu seluas satu ekar bakal dibina di USJ 23
link : Kuil hindu seluas satu ekar bakal dibina di USJ 23

Baca juga


Kuil hindu seluas satu ekar bakal dibina di USJ 23

Kerajaan Selangor telah bersetuju untuk mengazetkan kawasan seluas satu ekar di USJ 23 sebagai tapak baharu Kuil Sri Maha Mariamman.

Kuil hindu seluas satu ekar bakal dibina di USJ 23Kuil hindu seluas satu ekar bakal dibina di USJ 23

Presiden Jawatankuasa Pengurusan kuil berkenaan, KK Chellappa berkata, tapak baharu itu lebih besar berbanding tapak lama kuil itu iaitu berhampiran Lebuh Raya LDP.

Ada 0.86 ekar lebihan tanah awam di sebelah tapak baru tersebut yang akan memudahkan penganut (Hindu) meletakkan kenderaan mereka.

 

Kami berterima kasih kepada kerajaan Selangor mendapatkan tapak tetap untuk Kuil Sri Maha Mariamman,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

KK Chellappa berkata, tapak lama kuil itu terletak di tanah milik One City Development Sdn. Bhd. dan persetujuan dicapai untuk memindahkannya ke lokasi lain serta diberi sumbangan RM1.5 juta daripada syarikat itu.

Justeru, kata beliau, pihaknya gembira kerana Kerajaan Selangor akan mengazetkan kawasan seluas satu ekar di Persiaran Harmoni tersebut sebagai tempat ibadat Kuil Sri Maha Mariamman.

Sumber:  MYNEWSHUB.CC

 



Sumber Kuil hindu seluas satu ekar bakal dibina di USJ 23


Demikianlah Artikel Kuil hindu seluas satu ekar bakal dibina di USJ 23

Sekianlah artikel Kuil hindu seluas satu ekar bakal dibina di USJ 23 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: