Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan

Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan
link : Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan

Baca juga


Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan

Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan

'Selepas merompak kedai kopi, enam jahanam ini bergerak ke kedai runcit di sebelah dan berpura-pura mahu memeriksa lesen perniagaan.'

Polis memegang amanah yang sangat besar dalam menjaga keamanan negara. Namun, kisah yang bakal kami kongsikan ini bakal membuat anda terkesima bagaimana anggota polis sanggup melakukan perkara yang sepatutnya hanya dilakukan oleh penjenayah.

Polis di selangor (Sungai Buloh) ini telah menjatuhkan air muka polis kerana dilaporkan telah menyalahgunakan kuasa dan merompak dua buah kedai ketika sedang bertugas.

Pakai vest polis rompak kedai

Enam suspek yang dipercayai polis Pasukan Simpanan Persekutuan dan Pasukan Gerakan Am PDRM itu dikatakan menaiki kenderaan persendirian semasa berkunjung ke kedai kopi dan kedai runcit di kawasan Kuang di Sungai Buloh.

Semasa merompak, mereka dilaporkan masih memakai vest reflektif polis.

Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan
Gambar hiasan.

Acu pistol pada pekerja Myanmar dan rompak RM4,000

Tempat pertama mereka melakukan jenayah adalah kedai kopi. Suspek didakwa mengeluarkan pistol dan mengacukan pada juruwang warga Myanmar yang berkerja di kedai itu dengan niat untuk menakut-nakutkan mangsa. Hasilnya, mereka berjaya merompak RM4,000 dari kedai kopi itu.

Kunci pekerja Nepal, curi rokok dan kad prepaid

Selepas merompak kedai kopi, enam jahanam ini bergerak ke kedai runcit di sebelah dan berpura-pura mahu memeriksa lesen perniagaan. Salah seorang dari mereka mengunci pekerja Nepal dan beberapa orang pekerja lain di belakang kedai.

Kemudian, polis-polis itu mencuri semua duit di kedai itu termasuk rokok, kad prepaid dan jam tangan sebelum melarikan diri menggunakan dua kenderaan.

Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan
Gambar hiasan.

Rakaman CCTV bukti polis sedang merompak

Oleh kerana mereka polis, mereka yakin tiada yang berani membuat laporan dan kegiatan mereka tidak akan terbongkar. Malang bagi mereka kerana terdapat rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di kawasan itu. Gerak geri mereka telah dirakamkan dan wajah mereka semua telahpun dikenalpasti termasuk maklumat tentang kenderaan yang mereka gunakan.

Semua polis yang terlibat dalam kes rompakan ini telahpun berjaya ditangkap dalam masa dua hari dan mereka langsung tak sempat nak agihkan hasil rompakan.

Tahniah dicuapkan kepada PDRM kerana berjaya memberkas dan menyelesaikan kes ini dengan pantas!

Source: WORLD OF BUZZ/Lobak Merah


Sumber Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan


Demikianlah Artikel Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan

Sekianlah artikel Rompak Kedai, Acu Pistol Dan Kurung Pekerja Warga Asing Sewaktu Bertugas, 6 Polis Ditahan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: