Peniaga diberi tempoh sebulan laksana penyelarasan cukai - KPDNKK Sarawak

Peniaga diberi tempoh sebulan laksana penyelarasan cukai - KPDNKK Sarawak - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Peniaga diberi tempoh sebulan laksana penyelarasan cukai - KPDNKK Sarawak, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Peniaga diberi tempoh sebulan laksana penyelarasan cukai - KPDNKK Sarawak
link : Peniaga diberi tempoh sebulan laksana penyelarasan cukai - KPDNKK Sarawak

Baca juga


Peniaga diberi tempoh sebulan laksana penyelarasan cukai - KPDNKK Sarawak

KUCHING: Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Sarawak memberi tempoh satu bulan kepada peniaga untuk menyelaraskan harga selepas perubahan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) daripada enam kepada sifar peratus.

Ketua Pegawai Penguatkuasa KPDNKK Sarawak, Md Nawawi Ab Rahman berkata, selepas tempoh itu, pihaknya tidak tidak akan berkompromi lagi kepada para peniaga yang masih belum menyelaraskan perubahan.

Menurutnya, bagi memastikan usaha ke aras penyelarasan perubahan itu berjalan lancar, pihaknya akan memulakan pemeriksaan dan pemantauan pelaksanaan Operasi Catut 4.0 esok.

"Ia bagi memantau perubahan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) daripada enam peratus kepada sifar peratus.

"Operasi ini juga memastikan proses pelaksanaan pemansuhan GST itu berlangsung secara jujur dan berhemah," katanya ketika ditemui Astro AWANI di sini pada Khamis.

Md Nawawi berkata, pihaknya akan membuka bilik gerakan dari pagi hingga 10 malam bagi negeri dan sehingga 6 petang di peringkat daerah untuk menangani apa juga isu.

Bagi operasi katanya, ia akan dilancarkan serentak dengan semua agensi lain kerana mereka telah mengemas kini indikator untuk mengesan sebarang penipuan oleh peniaga.



Sumber Peniaga diberi tempoh sebulan laksana penyelarasan cukai - KPDNKK Sarawak


Demikianlah Artikel Peniaga diberi tempoh sebulan laksana penyelarasan cukai - KPDNKK Sarawak

Sekianlah artikel Peniaga diberi tempoh sebulan laksana penyelarasan cukai - KPDNKK Sarawak kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: