Ramai Orang Sebenarnya Suka Habiskan Masa Dalam Mesyuarat Yang Sia-Sia

Ramai Orang Sebenarnya Suka Habiskan Masa Dalam Mesyuarat Yang Sia-Sia - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Ramai Orang Sebenarnya Suka Habiskan Masa Dalam Mesyuarat Yang Sia-Sia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ramai Orang Sebenarnya Suka Habiskan Masa Dalam Mesyuarat Yang Sia-Sia
link : Ramai Orang Sebenarnya Suka Habiskan Masa Dalam Mesyuarat Yang Sia-Sia

Baca juga


Ramai Orang Sebenarnya Suka Habiskan Masa Dalam Mesyuarat Yang Sia-Sia



Berapa ramai antara kita yang suka meeting ? Dan berapa lamakah anda menghabiskan masa dalam meeting ?

ramai suka habiskan masa dalam mesyuarat yang sia-sia – kajian

Mungkin terma yang berbeza digunakan oleh sesetengah orang seperti pertemuan, perjumpaan, mesyurat tergempar dan lain-lain lagi, namun menurut kajian oleh The Economist, kebanyakkan daripada kita telah menghabiskan masa dalam meeting yang sia-sia.

ramai suka habiskan masa dalam mesyuarat yang sia-sia – kajian



Ini juga disokong oleh teori oleh C. Northcote Parkinson, seorang ahli akademik yang memperkenalkan ‘Law of Triviality’ pernah berkata, “masa yang digunakan untuk seseuatu agenda adalah berkadar songsang dengan jumlah keuntungan yang dijana”. Bermaksud, semakin lama seseorang itu bermesyuarat, semakin kurang keuntungan yang dijana oleh syarikat.

Tambah lagi, kajian berkenaan juga merumuskan sebanyak 80% masa daripada 80% ahli di dalam sesebuah mesyuarat adalah sia-sia.

Sumber: The Economist via era.je

Artikel ini pun korang wajib baca weih...

Lembah Klang, Petaling Dan 8 Kawasan Ini Antara Yang Terpanas Hari Ini



Daerah Petaling dan Lembah Klang tersenarai antara kawasan gelombang panas hari ini, 26 Februari 2019.

lembah klang, petaling dan 8 kawasan ini antara yang terpanas hari ini

Berdasarkan kemaskini Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia), sehingga jam 8.15 pagi Selasa, 10 kawasan di Semenanjung berada pada tahap 1 gelombang haba, iaitu suhu maksimum harian antara 35 hingga 37 darjah Celcius.



Kawasan lain seperti Kepong, Chuping (Perlis); Kubang Pasu, Kota Setar dan Sik (Kedah); Hulu Perak, Kuala Kangsar dan Kinta (Perak) serta Tangkak, Johor turut mengalami tahap suhu panas yang serupa.

Sumber:

Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia)


Sumber Ramai Orang Sebenarnya Suka Habiskan Masa Dalam Mesyuarat Yang Sia-Sia


Demikianlah Artikel Ramai Orang Sebenarnya Suka Habiskan Masa Dalam Mesyuarat Yang Sia-Sia

Sekianlah artikel Ramai Orang Sebenarnya Suka Habiskan Masa Dalam Mesyuarat Yang Sia-Sia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: