Anak sampai reput dalam rahim sebab terikut sangat dengan kira-kira yang dibuat doula, rahim ibu juga terpaksa dibuang

Anak sampai reput dalam rahim sebab terikut sangat dengan kira-kira yang dibuat doula, rahim ibu juga terpaksa dibuang - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Anak sampai reput dalam rahim sebab terikut sangat dengan kira-kira yang dibuat doula, rahim ibu juga terpaksa dibuang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Anak sampai reput dalam rahim sebab terikut sangat dengan kira-kira yang dibuat doula, rahim ibu juga terpaksa dibuang
link : Anak sampai reput dalam rahim sebab terikut sangat dengan kira-kira yang dibuat doula, rahim ibu juga terpaksa dibuang

Baca juga


Anak sampai reput dalam rahim sebab terikut sangat dengan kira-kira yang dibuat doula, rahim ibu juga terpaksa dibuang



Masih lagi panas dengan isu doula , selepas program analisis yang diadakan pihak tv alhijrah antara pakar perubatan Imelda Balchin dan doula freelance makin ramai yang tampil mendedahkan pengalaman sendiri.

Artikel kali ini dipetik dari laman fb Imelda balchin yang telah dikongsikan oleh pengguna facebook kepadanya.

Netizen telah membawa cerita ini ke ruang komen FB saya.

Saya ingin menjemput wartawan-wartawan Malaysia menyiasat kes ini dan dedahkan kepada khalayak ramai apakah sebenarnya berlaku dan apakah kegiatan doula-doula extremis.

Beberapa cerita seperti ini yang sangat menyedihkan dan memudaratkan keselematan ibu dan bayi sudah mula muncul di ruang komen FB saya. Sila scrol, siasat semua cerita macam ini dan mohon cari mereka semua.

Kami juga ingin tahu kenapa keluarga-keluarga yang sudah menjadi mangsa takut untuk tampil ke hadapan. Adakah surat perjanjian merahsiakan? Adakah mereka diugut saman? Adakah mereka takut dikecam netizen?

Kami hanya ingin membantu ibu-ibu lain supaya mendapatkan kesedaran apakah kelahiran yang selamat dan apakah kelahiran yang tidak selamat. We don’t want anymore unsafe birth.

P/S: mohon jangan kecam keluarga yang menjadi mangsa. Berilah sokongan dan galakan supaya mereka tampil ke hadapan. Bukan kah Doula Puan Hayati menyatakan kegiatan mereka hanya dipantau oleh ibubapa? Pada hakikatnya tiada pantauan langsung dan tiada tindakan langsung, jika keluarga mangsa takut untuk mendedahkan apa yang sebenarnya berlaku. Tunjuklah belas-kasihan kepada keluarga mangsa. Terimakasih.

Ni contoh khidmat Doula yg TAK OK

KISAH COPYPASTE

Pengalaman sy pula bila kawan sy terima khidmat doula. Oleh kerana kwn saya 3x beranak lalu tingkap. Masuk anak ke4 dia pilih utk khidmad doula dan buat water birth. Nak pendek kan cerita.. x pasti doula ni 'bersijil' atau x. Yg pasti kwn sy x de simpan ape pun details peribadi doula. Hanya tahu doula dr Johor bahru..

 doula akan dtg setiap bulan utk tgk progres baby di rumah. Time ni kwn sy mmg x ikot dah ape yg hospital saran utk check up da sebagainya. Segala peralatan bersalin juga dah dsiapkan.. tiba masa kwn sy nk bersalin.. kene pulak beberapa hari nk raya. Kwn sy hubungi doula tu tp malangnya dia kata dah bercuti sbb nk raya. Dan doula hanya bagi arahan ape yg perlu di buat melalui telefon. Tp hanya langkah utk kurangkan contraction utk delay delivery.

Maksudnya utk lambatkan bersalin hingga masa yg tepat yg dikira oleh doula. Nak jadikan cerita.. malam raya kwn sy sakit sgt. X boleh tunggu dah. Tp sbb dia x de follow hospital dia pun x brani nk g spital.. end up call lg doula bgtahu dah x blh nk tahan sakit. Ntah ape la doula cakap dia pun buat waterbirth tu bertemankan suami.. semakin lama kwn sy makin lemah.. keadaannya makin membimbangkan dan pengsan.

Dan akhirnya call juga ambulans dan bawa ke spital. Sekali lg kwn sy kene operate sbb rupanya anaknya sudah 3 ari meninggal dlm perut.. ( jangkaan adalah pd saat pertama contraction dan ikot saranan doula). Keadaan bayi dlm perut dah mereput.. kulit smua dah tanggal.. dan nyawa ibu dlm bahaya.. sbb dah mcm2 jd pd bayi dan dalaman ibu sepanjang beberapa hari tu.. termasuk jangkitan kuman.. cuba hubungi doula malangnya selepas diberi tahu keadaan ibu yg separa sedar .. doula terus hilangkan diri..

sy dmaklumkan sebelum doula 'bercuti raya' doula sudah meminta bayaran khidmad penuh dgn alasan raya nk pakai duit. Sehinggalah anak selesai dkembumi dan ibu berada di icu.. mengalami mcm2 mslh komplikasi selepas bersalin doula masih x dpt dihubungi... Akhirnya rahim buah pinggang dan abdomen dalamam rosak teruk dan terpaksa dibuang.

Di masuk besi pd sebelah buah pinggang agar dpt bergerak. Mengalami mslh pereputan kulit dan keguguran rambut kesan chemotherapy dan mcm2 rawatan. Alhamdulillah skrg da 5 tahun selepas kejadian. Walau x sihat sepenuhnya tp dia masih boleh meneruskan hidup tanpa anaknya dan tanpa peluang hamil lagi .

copy paste Chab Zaiman






Sumber Anak sampai reput dalam rahim sebab terikut sangat dengan kira-kira yang dibuat doula, rahim ibu juga terpaksa dibuang


Demikianlah Artikel Anak sampai reput dalam rahim sebab terikut sangat dengan kira-kira yang dibuat doula, rahim ibu juga terpaksa dibuang

Sekianlah artikel Anak sampai reput dalam rahim sebab terikut sangat dengan kira-kira yang dibuat doula, rahim ibu juga terpaksa dibuang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: