"Kecederaan Adib Mungkin Bukan Disebabkan Serangan" - Doktor

"Kecederaan Adib Mungkin Bukan Disebabkan Serangan" - Doktor - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang "Kecederaan Adib Mungkin Bukan Disebabkan Serangan" - Doktor, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : "Kecederaan Adib Mungkin Bukan Disebabkan Serangan" - Doktor
link : "Kecederaan Adib Mungkin Bukan Disebabkan Serangan" - Doktor

Baca juga


"Kecederaan Adib Mungkin Bukan Disebabkan Serangan" - Doktor


SHAH ALAM – Doktor kanan sebuah hospital swasta yang merawat Allahyarham Muhammad Adib Mohd. Kassim dalam keterangan hari ini berkata, kece,deraan yang dialami anggota bomba itu mungkin bukan diakibatkan oleh serangan.

Perunding Kardiotorasik Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC), Dr. Anand Sachithanandan bagaimanapun berkata, antara beberapa keced,eraan di bahagian sebelah kanan dada itu, berkemungkinan akibat kemala,ngan, jatu,h dari tempat tinggi, libasan atau rempuhan.

“Sebenarnya dia mengalami trauma tumpul pada bahagian dada, dan mekanisma yang mungkin membawa kepada kecederaan, mungkin akibat kema,langan, jatuh dari tempat tinggi, lib,asan dan rempuhan,” kata doktor itu.

Beliau berkata demikian semasa ditanya oleh Timbalan Pendakwaraya (TPR) Zhafran Rahim Hamzah, yang juga pegawai yang menjalankan inkues berhubung kem,atian Muhammad Adib.

Zhafran: Boleh anda bezakan sama ada dia diserang atau dilanggar?

Dr. Anand: Mustahil untuk menyatakannya dengan tepat.

“Saya dapati agak luarbiasa.. biasanya terdapat l,uka akibat mempertahankan diri, tapi ia tidak kelihatan di sini. katanya.

Dr. Anand juga berkata, SJMC memutuskan untuk memindahkan Muhammad Adib ke Institut Jantung Negara (IJN) kerana mereka tidak mempunyai mesin yang boleh merawat keced,eraan paru-paru.

“Kami berkongsi penemuan-penemuan kami dan memberikan maklumat kepada doktor di IJN berhubung laporan imbasan,” katanya.

Semasa ditanya TPR Fatin Haidini Khairuddin sama beliau melihat sebarang kesan lebam di bahagian dada anggota bomba itu, beliau berkata: “Tidak”.

“Sepanjang pengetahuan saya, tidak* fokus utama saya adalah kepada kec,ederaan dada,” katanya.

Muhammad Adib yang juga anggota Unit Bantuan Perkhidmatan Kec,emasan dari Balai Bomba dan Penyelamat Subang Jaya, cedera parah dalam rusuhan ketika kekecohan di tapak Kuil Sri Maha Mariamman, USJ 25, Subang Jaya pada 27 November tahun lalu.

Allahyarham menghembuskan nafas terakhir pada 17 Disember lalu di Institut Jantung Negara.

Inkues di hadapan Koroner Rofiah Mohamad bersambung Isnin. – Bernama

Sumber "Kecederaan Adib Mungkin Bukan Disebabkan Serangan" - Doktor


Demikianlah Artikel "Kecederaan Adib Mungkin Bukan Disebabkan Serangan" - Doktor

Sekianlah artikel "Kecederaan Adib Mungkin Bukan Disebabkan Serangan" - Doktor kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: