“Pagi tadi dia mula sedar dan faham arahan yang diberikan” – Akhirnya Muhammad Adib Sedar

“Pagi tadi dia mula sedar dan faham arahan yang diberikan” – Akhirnya Muhammad Adib Sedar - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang “Pagi tadi dia mula sedar dan faham arahan yang diberikan” – Akhirnya Muhammad Adib Sedar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : “Pagi tadi dia mula sedar dan faham arahan yang diberikan” – Akhirnya Muhammad Adib Sedar
link : “Pagi tadi dia mula sedar dan faham arahan yang diberikan” – Akhirnya Muhammad Adib Sedar

Baca juga


“Pagi tadi dia mula sedar dan faham arahan yang diberikan” – Akhirnya Muhammad Adib Sedar



Berita penuh kesyukuran akhirnya tiba pada pagi Jumaat ini! Keadaan anggota Bomba, Muhammad Adib Mohd Kassim yang parah dipukul dalam insiden rusuhan dekat Kuil Sri Maha Mariamman akhirnya menunjukkan kesan positif.

Menurut Harian Metro, Adib kini sudah mula sedar dan faham arahan yang diberikan kepadanya semasa awal pagi tadi.



Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Institut Jantung Negara (IJN) Datuk Seri Dr Azhari Yakub, keadaan mangsa masih dikategorikan kritikal namun stabil.

“Pagi tadi dia mula sedar dan faham arahan yang diberikan. Itu adalah tanda positif yang menunjukkan otak berfungsi.

“Bagi kecederaan organ, Muhammad Adib masih menggunakan mesin Extracorporeal Membrane Oxygenation (ECMO) yang membantu fungsi paru-paru,” katanya.



Buah pinggang rosak dan perlu rawatan dialisis

Dr Azahari juga berkata, pemeriksaan tekanan darah menunjukkan ia masih rendah yang membawa maksud buah pinggang Adib sudah rosak dan kini dia memerlukan rawatan dialisis

“Kami menjangkakan beliau memerlukan penggunaan mesin ECMO kira-kira beberapa hari lagi.

“Kita harap masyarakat terus berdoa supaya keadaan Muhammad Adib terus bertambah baik,” katanya.



Marilah kita sama-sama doakan semoga Muhammad Adib cepat sembuh dan pulih seperti sediakala. Amin..

“Tunang saya masih selamat. Tolonglah hentikan yang bukan-bukan” – Tunang Muhammad Adib

Seperti semua sedia maklum, anggota bomba yang cedera parah akibat dibelasah dalam rusuhan di Kuil Maha Mariamman kini berada keadaan kritikal dan sedang berjuang untuk hidup setelah mengalami kecederaan patah tulang rusuk.

Pun begitu, timbul pula desas desus di Facebook beberapa jam yang lalu mengatakan mangsa yang juga seorang anggota bomba, Muhammad Adib Mohd Kasim, 24 telah pun meninggal dunia.



“Tunang saya masih selamat. Doakan dia”

Walau bagaimanapun, Nurul Najihah iaitu tunang kepada Muhammad Adib di ruangan Facebook telah memaklumkan bahawa anggota bomba tersebut masih lagi dalam keadaan selamat dan memohon orang ramai untuk henti keluarkan kenyataan palsu.




“Dahlah nak kahwin bulan depan, minggu lepas baru balik hantar baju kain nak buat baju nikah”

Malah menurut sepupu mangsa, Muhammad Adib dan tunangnya juga telah merancang untuk berkahwin bulan depan. Pakaian nikah juga telah ditempah minggu lepas. Allahu…

Netizen berdoa supaya Muhammad Adib pulih sepenuhnya

Dalam pada itu, laman Facebook tunang mangsa telah dilimpahi dengan kata-kata semangat dan doa semoga mangsa sembuh secepatnya. Amin…

sumber lobak merah

Sumber “Pagi tadi dia mula sedar dan faham arahan yang diberikan” – Akhirnya Muhammad Adib Sedar


Demikianlah Artikel “Pagi tadi dia mula sedar dan faham arahan yang diberikan” – Akhirnya Muhammad Adib Sedar

Sekianlah artikel “Pagi tadi dia mula sedar dan faham arahan yang diberikan” – Akhirnya Muhammad Adib Sedar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: