(12 Gambar Terkini) Masih Ingat Arni Nazira Bekas Isteri Dato Awie yang lama menyepi?.. Bahagia Betul Kehidupan dia Sekarang!

(12 Gambar Terkini) Masih Ingat Arni Nazira Bekas Isteri Dato Awie yang lama menyepi?.. Bahagia Betul Kehidupan dia Sekarang! - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang (12 Gambar Terkini) Masih Ingat Arni Nazira Bekas Isteri Dato Awie yang lama menyepi?.. Bahagia Betul Kehidupan dia Sekarang!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : (12 Gambar Terkini) Masih Ingat Arni Nazira Bekas Isteri Dato Awie yang lama menyepi?.. Bahagia Betul Kehidupan dia Sekarang!
link : (12 Gambar Terkini) Masih Ingat Arni Nazira Bekas Isteri Dato Awie yang lama menyepi?.. Bahagia Betul Kehidupan dia Sekarang!

Baca juga


(12 Gambar Terkini) Masih Ingat Arni Nazira Bekas Isteri Dato Awie yang lama menyepi?.. Bahagia Betul Kehidupan dia Sekarang!



Sudah lama kita tidak mendengar khabar penyanyi Arni Nazira yang pernah meletup dengan lagu Cinta Antara Benua suatu ketika dahulu.

Penyanyi pop wanita yang juga bekas isteri vokalis Wings, Awie ini pernah menyinari dunia hiburan sekitar tahun 1996 hingga 1999.

Mendapat pencalonan Anugerah Industri Muzik ke-5 bagi kategori Artis Baru Wanita Terbaik, Arni juga pernah membintangi beberapa filem popular iaitu Nafas Cinta dan Bara.




Pasti ramai yang di luar sana yang merindui kelibat Arni Nazira. Adakah Arni akan membuat ‘comeback’ dalam bidang nyanyian? Sama-samalah kita nantikan.

Sementara itu, jom saksikan foto-foto terkininya yang semakin jelita, menawan dan bahagia di samping suami baru serta tiga orang cahaya mata.




Walaupun tidak lagi aktif dalam dunia hiburan, namun penyanyi ini sering berkongsi foto-foto terbarunya di laman sosial Instagram.

Lama sudah kita tidak mendengar khabar terkini mengenai penyanyi Arni Nazira yang juga bekas isteri kepada penyanyi terkenal Awie. Arni yang kini aktif di Instagram berkongsi gambar-gambar terkini beliu.

Kini Arni Nazira tampak semakin jelita, menawan dan makin bahagia di samping suami serta anak-anak tercinta.





Biodata Arni Nazira

Arni Nazira Anuar atau Arni Nazira (lahir 22 Julai 1978) merupakan seorang penyanyi pop wanita Malaysia yang digilap bakatnya menerusi pertandingan Asia Bagus pada tahun 1996.

Album sulungnya berjudul Cinta Antara Benuaditerbitkan pada tahun 1997. Menerusi album itu, Arni menerima pencalonan Anugerah Industri Muzik ke-5bagi kategori Artis Baru Wanita Terbaik. Kemudiannya Arni menceburi bidang lakonan iaitu filem Nafas Cinta pada tahun 1998 dan Bara (1999).





Kisah Pertemuan Dengan Suami

Takdir cinta remaja Arni

“Saya melihatnya sebagai seorang yang beriman dan taat pada ajaran agama. Insya-allah saya yakin dan berdoa agar jodoh ini berkekalan.” � ARNI

BUKAN mudah untuk cinta zaman sekolah dinoktahkan ke jenjang pelamin. Banyak pasangan yang memasang angan-angan sehidup-semati kecundang di tengah jalan apabila ‘cinta monyet’ mereka hanya kekal sebagai kenangan di dalam bilik darjah.

Namun, cerita berbeza dilalui penyanyi dan pelakon, Arni Nazira Anuar, 31, apabila cinta zaman remajanya kembali bertaut dengan teman lama, Mohd. Hazrie Wan Mokhtar, 32 (Hazrie).

Berkenalan ketika Arni masih berusia 14 tahun, mereka berdua sememangnya sudah ditakdirkan untuk disatukan sebagai pasangan suami isteri.

Bagaimanapun, kedua-duanya perlu melepasi dugaan terlebih dahulu. Mereka mengambil jalan yang ‘agak jauh’ sebelum bertemu semula dan memahat bahagia.

Semuanya bermula apabila Arni selepas meninggalkan bangku persekolahan memilih bergiat aktif dalam bidang seni di Kuala Lumpur setelah bakatnya dikesan melalui program pertandingan nyanyian, Asia Bagus.

Kenangan cinta mereka berakhir apabila Arni yang pernah popular dengan lagu Cinta Antara Benua berkahwin dengan pelakon dan penyanyi kumpulan Wings, Awie pada 1998.

Takdir menentukan perjalanan rumah tangga Awie dan Arni yang dikurniakan dua cahaya mata, Puteri Aleeya Antasha, 9, dan Puteri Aleefa Antasha, 7, berakhir dengan tragedi perpisahan pada bulan Oktober 2006.

Jodoh pertemuan di tangan Tuhan. Pertemuan semula yang tidak dijangka ketika membeli-belah di Kuala Terengganu pertengahan tahun lalu, iaitu kira-kira sembilan bulan memegang status janda, menghangatkan semula kisah cinta Arni dan Hazrie.


ARNI NAZIRA membuat persiapan bersama jiran-jiran tetangga menjelang majlis perkahwinannya di kediamannya di Kuala Terengganu.




Akui Arni, pada mulanya dia tidak menyangka hubungannya dengan Hezrie akan terjalin semula apatah lagi selepas dia gagal dalam perkahwinan terdahulu.

Namun, melihat kesungguhan Hazrie yang menghubunginya semula kira-kira seminggu selepas pertemuan itu kembali menyatukan semula cinta yang terputus sebelum ini.




Sumber – instagram Arninazira

Sumber (12 Gambar Terkini) Masih Ingat Arni Nazira Bekas Isteri Dato Awie yang lama menyepi?.. Bahagia Betul Kehidupan dia Sekarang!


Demikianlah Artikel (12 Gambar Terkini) Masih Ingat Arni Nazira Bekas Isteri Dato Awie yang lama menyepi?.. Bahagia Betul Kehidupan dia Sekarang!

Sekianlah artikel (12 Gambar Terkini) Masih Ingat Arni Nazira Bekas Isteri Dato Awie yang lama menyepi?.. Bahagia Betul Kehidupan dia Sekarang! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: