Lelaki serang anggota DBKL tak puas hati tayar kenderaan dikunci dipenjara 10 hari dan denda RM3000

Lelaki serang anggota DBKL tak puas hati tayar kenderaan dikunci dipenjara 10 hari dan denda RM3000 - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Lelaki serang anggota DBKL tak puas hati tayar kenderaan dikunci dipenjara 10 hari dan denda RM3000, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lelaki serang anggota DBKL tak puas hati tayar kenderaan dikunci dipenjara 10 hari dan denda RM3000
link : Lelaki serang anggota DBKL tak puas hati tayar kenderaan dikunci dipenjara 10 hari dan denda RM3000

Baca juga


Lelaki serang anggota DBKL tak puas hati tayar kenderaan dikunci dipenjara 10 hari dan denda RM3000

Kuala Lumpur: Lelaki yang bertindak kasar dan mengeluarkan kata-kata kesat kepada seorang anggota penguat kuasa Dewan Bandar Raya Kuala Lumpur (DBKL), Isnin lalu dijatuhkan hukuman penjara 10 hari dan denda RM3,000 oleh Mahkamah Majistret Jalan Duta di sini, semalam.

 

 

Lelaki serang anggota DBKL tak puas hati tayar kenderaan dikunci dipenjara 10 hari dan denda RM3000

Lelaki serang anggota DBKL tak puas hati tayar kenderaan dikunci dipenjara 10 hari dan denda RM3000

 

 

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Chong Kok Sin berkata, suspek dituduh di mahkamah mengikut Seksyen 189 Kanun Keseksaan kerana menghalang tugas penjawat awam.

Katanya, tertuduh, Ong Kok Cheng, 38, didapati bersalah dan dipenjara 10 hari bermula dari tarikh dia ditangkap pada Selasa lalu.

“Sekiranya gagal menjelaskan denda tertuduh boleh dipenjara selama lima bulan,” katanya dalam kenyataannya di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.46 tengah hari itu, anggota DBKL terbabit dan rakan setugasnya ‘diserang’ ketika menjalankan operasi kapit tayar di kawasan taman berkenaan.

Anggota terbabit mengapit tayar kereta Perodua Myvi milik tertuduh kerana melakukan kesalahan meletakkan kenderaan di luar petak.

Tidak lama kemudian anggota DBKL terbabit menerima arahan daripada Pusat Panggilan DBKL memaklumkan supaya pergi ke lokasi itu semula untuk membuka kapit tayar kerana tertuduh mahu membayar denda.

Bagaimanapun berlaku perselisihan faham antara tertuduh dengan anggota penguat kuasa DBKL yang mencetuskan ketegangan.

Pergaduhan itu dirakam dan rakaman berdurasi kira-kira lima minit itu tular di media sosial.

Susulan laporan polis yang diterima, tertuduh ditahan pada Rabu lalu dan direman selama tiga hari sebelum didakwa di mahkamah, semalam.

Sumber: Metro



Sumber Lelaki serang anggota DBKL tak puas hati tayar kenderaan dikunci dipenjara 10 hari dan denda RM3000


Demikianlah Artikel Lelaki serang anggota DBKL tak puas hati tayar kenderaan dikunci dipenjara 10 hari dan denda RM3000

Sekianlah artikel Lelaki serang anggota DBKL tak puas hati tayar kenderaan dikunci dipenjara 10 hari dan denda RM3000 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: