Enjin rosak, pesawat Air France mendarat cemas di Kanada

Enjin rosak, pesawat Air France mendarat cemas di Kanada - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Enjin rosak, pesawat Air France mendarat cemas di Kanada, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Enjin rosak, pesawat Air France mendarat cemas di Kanada
link : Enjin rosak, pesawat Air France mendarat cemas di Kanada

Baca juga


Enjin rosak, pesawat Air France mendarat cemas di Kanada

PARIS: Pesawat penumpang superjumbo A380 Air France dalam penerbangan dari ibu kota Perancis ke Los Angeles terpaksa melakukan pendaratan cemas di timur Kanada semalam berikutan 'kerosakan serius' pada salah satu daripada empat enjinnya.

"Penerbangan 066 mendarat tanpa kerosakan lanjut di lapangan terbang tentera Goose Bay di Kanada dan semua 520 penumpang dan anak kapal dipindahkan tanpa sebarang kecederaan," kata jurucakap syarikat penerbangan itu di Paris.

Laluan penerbangan pesawat dua tingkat itu diberikan semula ketika ia melepaskan Greenland, mendarat di Goose Bay pada jam 1.12 petang waktu tempatan.

Pendaratan berjalan lancar bagi pesawat membawa 496 penumpang dan 24 anak kapal, katanya. Syarikat penerbangan mencari cara lain membawa penumpang ke Amerika Syarikat.

Video dan gambar yang disiarkan di media sosial oleh penumpang atau saudara mereka, menunjukkan kerosakan teruk di bahagian depan luar enjin, dengan sebahagian daripada pelindung luarnya tercabut.

Air France mengendalikan 10 pesawat Airbus A380.

Goose Bay dikendalikan Tentera Udara Diraja Kanada tetapi turut bertindak sebagai lapangan terbang sementara kepada penerbangan yang dilencongkan. - AFP



Sumber Enjin rosak, pesawat Air France mendarat cemas di Kanada


Demikianlah Artikel Enjin rosak, pesawat Air France mendarat cemas di Kanada

Sekianlah artikel Enjin rosak, pesawat Air France mendarat cemas di Kanada kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: