12 maut pesawat tentera Congo terhempas

12 maut pesawat tentera Congo terhempas - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang 12 maut pesawat tentera Congo terhempas, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 12 maut pesawat tentera Congo terhempas
link : 12 maut pesawat tentera Congo terhempas

Baca juga


12 maut pesawat tentera Congo terhempas

KINSHASA: Pesawat kargo yang disewa tentera Republik Demokratik Congo terhempas berhampiran ibu kota negara itu semalam, menyebabkan semua 12 penumpang dan kru terkorban.

Pesawat Antonov itu baru berlepas dari lapangan terbang Ndjili di Kinshasa, menuju ke wilayah Kivu di timur, lokasi tentera bertempur dengan kumpulan militia, kata pegawai lapangan terbang yang enggan dikenali.

Ia terhempas di N'sele, kira-kira 100 kilometer ke timur bandar raya itu.

Menteri Pengangkutan, Jose Makila, dalam kenyataan yang dibacakan di televisyen, berkata keseluruhan 12 anggota dan kru berada dalam pesawat tetapi tiada yang terselamat.

"Siasatan sedang dijalankan untuk menentukan punca nahas," tambahnya.

ORANG awam memegang serpihan pesawat yang terhempas. - Foto Reuters

Wartawan AFP menyaksikan Pengawal Republikan negara itu mendirikan kepungan sekitar lokasi nahas, di kawasan tidak berpenghuni yang pernah menempatkan kompleks industri pertanian.

Pesawat, yang mempunyai seorang kru Russia, membawa dua kenderaan dan senjata, selain anggota tentera, kata sumber di ibu pejabat tentera yang juga enggan dikenali. - AFP



Sumber 12 maut pesawat tentera Congo terhempas


Demikianlah Artikel 12 maut pesawat tentera Congo terhempas

Sekianlah artikel 12 maut pesawat tentera Congo terhempas kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: