Pengerusi SPR dikecam kerana menghina orang Kelantan sebagai kaki kelab malam

Pengerusi SPR dikecam kerana menghina orang Kelantan sebagai kaki kelab malam - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Pengerusi SPR dikecam kerana menghina orang Kelantan sebagai kaki kelab malam, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pengerusi SPR dikecam kerana menghina orang Kelantan sebagai kaki kelab malam
link : Pengerusi SPR dikecam kerana menghina orang Kelantan sebagai kaki kelab malam

Baca juga


Pengerusi SPR dikecam kerana menghina orang Kelantan sebagai kaki kelab malam



PENGERUSI Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Azhar Harun dikecam netizen selepas beliau mengeluarkan kenyataan berbaur penghinaan terhadap rakyat Kelantan, hari ini.

Beliau mengeluarkan kenyataan itu sebagai contoh ketika ditanya mengenai cadangan untuk melakukan pendaftaran pengundi secara automatik pada pilihan raya akan datang.

Katanya, cadangan itu sukar dilakukan kerana Perlembagaan Persekutuan membenarkan seseorang membuang undi di tempat di mana beliau mula-mula mendaftar sebagai pengundi walaupun beliau mungkin tinggal di tempat lain.

“Sebab itu mengapa setiap kali pilihan raya, kita lihat 60,000 orang Kelantan balik ke Kelantan untuk mengundi menyokong hudud sedangkan pada masa-masa lain mereka berada di Kuala Lumpur dan pergi ke kelab malam.



“Itu adalah hak perlembagaan kita. Jika kita melaksanakan pendaftaran automatik, maka keadaan itu perlu diubah kerana pada waktu itu anda akan mengundi di tempat tinggal yang tercatat dalam kad pengenalan,” katanya.

Berikutan itu, netizen menyifatkan kenyataan beliau yang mengaitkan rakyat Kelantan dengan kelab malam adalah tidak wajar sama sekali.

Rata-rata mereka mengecam tindakan Azhar yang tidak sensitif seolah-olah beliau begitu benci dengan negeri Kelantan.

Sumber : cempedakcheese

Sumber Pengerusi SPR dikecam kerana menghina orang Kelantan sebagai kaki kelab malam


Demikianlah Artikel Pengerusi SPR dikecam kerana menghina orang Kelantan sebagai kaki kelab malam

Sekianlah artikel Pengerusi SPR dikecam kerana menghina orang Kelantan sebagai kaki kelab malam kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: