Bebola Daging IKEA Malaysia Adalah Halal, Tiada Sumber Meragukan Seperti Yang Didakwa Di Media Sosial

Bebola Daging IKEA Malaysia Adalah Halal, Tiada Sumber Meragukan Seperti Yang Didakwa Di Media Sosial - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Bebola Daging IKEA Malaysia Adalah Halal, Tiada Sumber Meragukan Seperti Yang Didakwa Di Media Sosial, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bebola Daging IKEA Malaysia Adalah Halal, Tiada Sumber Meragukan Seperti Yang Didakwa Di Media Sosial
link : Bebola Daging IKEA Malaysia Adalah Halal, Tiada Sumber Meragukan Seperti Yang Didakwa Di Media Sosial

Baca juga


Bebola Daging IKEA Malaysia Adalah Halal, Tiada Sumber Meragukan Seperti Yang Didakwa Di Media Sosial



Pembukaan cawangan baharu IKEA di Batu Kawan, Pulau Pinang pada 14 Mac lalu, membuktikan bebola daging IKEA antara senarai makanan kegemaran rakyat Malaysia apabila lebih 32,000 biji bebola daging itu berjaya dijual.


Namun, masih ada desas-desus mengenai bebola daging itu dikatakan daripada sumber yang meragukan. Ia disebabkan terdapat salah faham dan kesilapan pada paparan skrin digital di pusat jualan makanan Sweeden, IKEA Batu Kawan yang menyatakan bahawa bahan bukan halal telah digunakan dalam bebola daging Kottbullar.



IKEA Malaysia menegaskan produk bebola daging Kottbullar yang dijual di stor berkenaan halal dan diperbuat daripada daging lembu.



“Kami memberi jaminan kepada rakyat Malaysia bahawa barangan makanan dimasak segar dan dijual di restoran, bistros serta pusat jualan makanan Sweden di semua stor Ikea Malaysia dengan pengesahan sijil halal Jakim.

“Selain itu, premis ini tidak menggunakan daging ba-bi dan tidak mengandungi alk-ohol serta dikendalikan oleh pekerja Muslim yang terlatih. Di samping itu, semua pembekal kami mempunyai sijil yang halal,”



Sebelum ini, pernah timbul isu bebola daging IKEA tidak halal apabila IKEA menarik balik bebola dagingnya dari 16 negara di Eropah selepas pihak berkuasa Czech menjumpai daging kuda dalam produk itu pada 2013.

Bagaimanapun, IKEA Malaysia mengesahkan bebola daging mereka selamat dimakan kerana bahan makanan mereka tidak dihasilkan oleh pembekal yang terlibat.


Sumber: Utusan Online via makanlena.com

Sumber Bebola Daging IKEA Malaysia Adalah Halal, Tiada Sumber Meragukan Seperti Yang Didakwa Di Media Sosial


Demikianlah Artikel Bebola Daging IKEA Malaysia Adalah Halal, Tiada Sumber Meragukan Seperti Yang Didakwa Di Media Sosial

Sekianlah artikel Bebola Daging IKEA Malaysia Adalah Halal, Tiada Sumber Meragukan Seperti Yang Didakwa Di Media Sosial kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: