Calon UPSR ini terpaksa ponteng sekolah, ketumbuhan misteri berdenyut dan keluarkan da-rah serta nanah

Calon UPSR ini terpaksa ponteng sekolah, ketumbuhan misteri berdenyut dan keluarkan da-rah serta nanah - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Calon UPSR ini terpaksa ponteng sekolah, ketumbuhan misteri berdenyut dan keluarkan da-rah serta nanah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Calon UPSR ini terpaksa ponteng sekolah, ketumbuhan misteri berdenyut dan keluarkan da-rah serta nanah
link : Calon UPSR ini terpaksa ponteng sekolah, ketumbuhan misteri berdenyut dan keluarkan da-rah serta nanah

Baca juga


Calon UPSR ini terpaksa ponteng sekolah, ketumbuhan misteri berdenyut dan keluarkan da-rah serta nanah



DERITA seorang kanak-kanak menanggung kesak-itan akibat ketumbu-han misteri di bahagian belakang badannya tambah memilukan apabila dia baru sahaja kehilangan bapa tersayang, Februari lalu.

Kisah Muhammad Arshad Daniel Halim, pantas menarik perhatian ramai sejak ia dimuat pada Ahad sehingga menerima lebih 21,000 perkongsian daripada pelayar Twitter.

Menurut bapa saudaranya, Muhd Seha Wahab, 52, budak lelaki berusia 12 tahun itu mengalami peny-akit itu sejak beberapa tahun lalu dan ia semakin membesar sehingga mengganggu kehidupan sehariannya.

Bakal menduduki Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun ini, Seha turut risau kerana Daniel kerap tidak dapat hadir ke sekolah gara-gara peny-akit tersebut.




“Ia bermula dengan tanda lahir, waktu dia lapan tahun baru benda tu mula membesar. Pernah rujuk hospital tapi mereka pun tak boleh buat apa dan katanya ia melibatkan risiko nyawa

"Dah doktor kata macam tu, keluarga dia nak buat macam mana lagi? Ketumb-uhan tu berd-enyut macam nadi, setiap kali berde-nyut pasti akan keluar da-rah. Kalau pergi sekolah, da-rah akan melekat di pakaian seragam.

“Selepas bapa dia meninggal bulan lepas, keadaan makin teruk dan dia kerap tak pergi sekolah,” ujar Seha sewaktu dihubungi mStar Online pada Isnin.



Kata Seha, keluarganya buntu mencari penawar untuk Daniel dan mereka mahu dia kembali pulih untuk menjalani kehidupan normal seperti kanak-kanak lain.

Malah, mereka juga tidak mengharapkan sumbangan sebaliknya terbuka hati jika ada mana-mana pihak yang boleh merungkai misteri penya-kit tersebut.

"Benda tu sa-kit dan gatal, tak lena dia nak tidur. Hampir sebesar penumbuk juga ketum-buhan tu.

"Dia tidur pun kena mengiring. Ada satu malam tu, keluar da-rah dan nan-ah sampai basah sehelai kain

"Kami ni bukanlah nak minta sumbangan, kalau ada orang bagi kami terima sahaja. Tapi apa yang lebih penting, mungkin ada pihak berkep-akaran di luar sana yang boleh bantu untuk sembuhkan peny-akit dialami Daniel," ujar Seha lagi.



Menetap di Gua Musang, Kelantan, Daniel merupakan anak ketiga daripada lima beradik dan dia kini tinggal bersama ibunya setelah kematian bapa, Halim Setapa pada 18 Februari lalu.

Dalam pada itu, Tweet mengenai kisah Daniel turut dihujani komen netizen yang rata-ratanya bersimpati dengan nasib yang menimpa kanak-kanak itu.

"Lemah la bab-bab ni. Mesti nak nangis. By the way, dia okay ke sekarang? Hopefully cepat la sembuh ye. Amin," tulis @elyshafizi.

"Semoga diberi kesembuhan untuk adik Daniel. InsyaAllah cuba bantu semana yang mampu. Tq so much," tulis @OfficialSiti pula.

Sumber : mStar Online

Sumber Calon UPSR ini terpaksa ponteng sekolah, ketumbuhan misteri berdenyut dan keluarkan da-rah serta nanah


Demikianlah Artikel Calon UPSR ini terpaksa ponteng sekolah, ketumbuhan misteri berdenyut dan keluarkan da-rah serta nanah

Sekianlah artikel Calon UPSR ini terpaksa ponteng sekolah, ketumbuhan misteri berdenyut dan keluarkan da-rah serta nanah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: