“Kau Orang Yang Baik, Sa-kit Itu Penghapus Dosa…,” - Sheila Mambo

“Kau Orang Yang Baik, Sa-kit Itu Penghapus Dosa…,” - Sheila Mambo - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang “Kau Orang Yang Baik, Sa-kit Itu Penghapus Dosa…,” - Sheila Mambo, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : “Kau Orang Yang Baik, Sa-kit Itu Penghapus Dosa…,” - Sheila Mambo
link : “Kau Orang Yang Baik, Sa-kit Itu Penghapus Dosa…,” - Sheila Mambo

Baca juga


“Kau Orang Yang Baik, Sa-kit Itu Penghapus Dosa…,” - Sheila Mambo



Sheila atau lebih sinonim dengan nama komersialnya, Sheila Mambo menulis di Instagram dia meminta maaf kepada arwah kerana hanya dapat mengirimkan doa.

“AsSalamualaikum.. Maaf aku wafa, aku hanya dpt iringkan doa buat kau, dlm masa yg terdekat luruh jiwa aku dgn beberapa berita kehilangan org yg dekat dlm kehidupan aku.



“Kau org baik, bertahun kau tabah hadapi ujian dan aku yakin Allah sdh menghapuskan dosa2 lampau kau asbab kesakitan yg kau tanggung, kerana itu janji Nya. Sakit penghapus dosa. Allah kaseh kau.

Sheila turut berdoa agar roh arwah di tempatkan di kalangan mereka yang beriman.

“Semoga jannah menanti tanpa dihisab. Semoga kau ditempatkan bersama para solehah. Inna lillahi wa inna ilaihi rojiuun,” tulisnya.

Terdahulu, Allahyarham Wafa yang sinonim menerusi filem Azizah The Legend meninggal dunia setelah lebih lima tahun menderita penyakit kanser peritoneal, awal pagi Sabtu.

Allahyarham yang berusia 52 tahun menghembuskan nafas terakhir di kediamannya di Petaling Jaya, Selangor pada pukul 1.10 pagi.


Foto: Instagram Sheila Mambo

Sumber artikel : mediahiburan.my

Mari kenali Sheila Mambo



Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Sheila Mambo
Kelahiran Rusilawati Binti Hasan
1963 (umur 55–56)
Warganegara Malaysia
Nama lain Sheila Hasan
Pekerjaan Pelakon
Tahun aktif 1980 - kini

Sheila Mambo atau nama sebenarnya Rusilawati Binti Hasan ialah seorang pelakon komedi Malaysia yang mula diperkenalkan ke persada seni pada lewat 1980-an menerusi dunia seni suara. Kini, beliau aktif sebagai seorang pelakon.

Antara filem lakonan beliau ialah Idola, Mami Jarum, Mami Jarum Junior dan Anak Mami Kembali. Selain watak komedi, lakonan dramatik Sheila dalam drama Perempuan Seorang Sutradara pada tahun 2002 pernah mendapat pujian.

Beliau menerima pencalonan di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2008 untuk kategori Artis Komedi Wanita Popular (ABPBH). Pada tahun 2003 beliau pernah dicalonkan untuk kategori Pelakon Pembantu Wanita Terbaik (FFM) menerusi lakonan berkesan dalam filem Diari Romeo. [1]

Filem
Idola (2001) [2]
Mami Jarum Junior (2003)
Anak Mami Kembali (2005)
Nana Tanjung (2006)
Chermin (2007)
Mami Jarum (2002)
Kecoh Betul (2010)
Aku Ada, Kau Ada??? (2012)
Drama[sunting | sunting sumber]
Salam Taj Mahal (2000)
Kassim Masih Selamat (2001)
Kudin Ronaldo
Asam Gelugur Buah Kedondong
Mengejar Pelangi (2003)
Andainya Takdir (2017)
Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin (2017)
Misi Laksa dan Laksam (2017)
Papa Nak Menantu (2018)
Tak Ada Cinta Sepertimu (2018)
Andainya Takdir 2 (2018)
Setelah Cinta Itu Pergi (2019)

Telefilem
Neon (2003)
Siapa Tak Sayang Bini (2003)
Panas (2010)
Menantu Second Class (2017)

Sumber : wikipedia

Sumber “Kau Orang Yang Baik, Sa-kit Itu Penghapus Dosa…,” - Sheila Mambo


Demikianlah Artikel “Kau Orang Yang Baik, Sa-kit Itu Penghapus Dosa…,” - Sheila Mambo

Sekianlah artikel “Kau Orang Yang Baik, Sa-kit Itu Penghapus Dosa…,” - Sheila Mambo kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: