Pengerusi SPR berhenti pada 1 Julai…

Pengerusi SPR berhenti pada 1 Julai… - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Pengerusi SPR berhenti pada 1 Julai…, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pengerusi SPR berhenti pada 1 Julai…
link : Pengerusi SPR berhenti pada 1 Julai…

Baca juga


Pengerusi SPR berhenti pada 1 Julai…

Ini juga memang sudah dijangka.Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Mohd Hashim Abdullah akan berhenti pada 1 Julai ini. 

 

Tempoh perkhidmatan beliau dipendekkan. 

 

Sebelum pilihanraya umum ke 14 kalangan pimpinan Pakatan Harapan telah membuat pelbagai dakwaan seolah beliau memihak kepada BN. 

 

Namun Mohd Hashim telah menafikan. 

 

SPR dalam satu kenyataan Rabu memaklumkan pemendekan tempoh perkhidmatan itu telah diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong dan dimaklumkan melalui surat daripada Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Istana Negara bertarikh 7 Jun. 

 

Kenyataan itu menyebut pemendekkan tempoh perkhidmatan ini juga telah dimaklumkan kepada Perdana Menteri ,Tun Dr Mahathir Mohamad melalui surat rasmi pada 11 Jun 2018. 

 

"SPR turut merakamkan setinggi penghargaan dan terima kasih kepada Mohd Hashim atas khidmat bakti beliau sepanjang perkhidmatan di SPR," menurut kenyataan itu. 

 

Mohd Hashim mula menyertai SPR pada 5 Sept 2014 sebagai Timbalan Pengerusi dan dilantik sebagai Pengerusi pada 24 Jan 2016.- 13/6/2018

 

 

 



Sumber Pengerusi SPR berhenti pada 1 Julai…


Demikianlah Artikel Pengerusi SPR berhenti pada 1 Julai…

Sekianlah artikel Pengerusi SPR berhenti pada 1 Julai… kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: