Gayung bersambut... Zahid alu-alukan Ku Li bertanding

Gayung bersambut... Zahid alu-alukan Ku Li bertanding - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Gayung bersambut... Zahid alu-alukan Ku Li bertanding, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Gayung bersambut... Zahid alu-alukan Ku Li bertanding
link : Gayung bersambut... Zahid alu-alukan Ku Li bertanding

Baca juga


Gayung bersambut... Zahid alu-alukan Ku Li bertanding

Berikut adalah kenyataan media Naib Presiden yang menjalankan tugas-tugas Presiden UMNO Datuk Seri Zahid Hamidi mengulas mengenai pengumuman Tengku Razaleigh Hamzah menawar diri bertanding jawatan Presiden UMNO sebentar tadi.


Pengumuman Tengku Razaleigh Hamzah suatu bukti komitmen bahawa semua jawatan dalam UMNO terbuka untuk ditandingi. Ini memperlihatkan Umno lebih demokratik.

2. Umno tidak harus terbelah dua seperti terjadi pada tahun 1987 biarpun keterbukaan diterjemahkan semula pelaksanaannya.

3. Umno harus terus diperkukuhkan biarpun kekecundangan telah membaluti prestasi dalam PRU 14 dengan menerapkan semangat bekerja sepasukan.

4. Keutamaan untuk menjaga jemaah UMNO lebih penting dari sesuatu jawatan yang ditandingi. Kerana sesuatu jawatan kelak merupakan suatu amanah dan bukan habuan politik. UMNO kini terkeluar dari gelanggang kekuasaan.

5. Tempoh berkempen tidak harus dijadikan pentas untuk membunuh perwatakan calon-calon yang menawarkan diri. Ianya hendaklah dilakukan secara persahabatan dengan semangat ukhuwah.

6. Saya sangat berlapang dada dan berfikiran terbuka untuk kelak menerima siapa sahaja yang menang untuk membentuk kepimpinan UUMNO yang kuat.

7. Kita hendaklah menjadikan pertandingan ini dengan niat untuk menghadapi seteru politik di luar sana dan bukan mencipta permusuhan sesama sendiri.

8. Jangan jadikan 'menang jadi arang dan kalah menjadi abu' sebagai tunjang pertandingan ini.



Sumber Gayung bersambut... Zahid alu-alukan Ku Li bertanding


Demikianlah Artikel Gayung bersambut... Zahid alu-alukan Ku Li bertanding

Sekianlah artikel Gayung bersambut... Zahid alu-alukan Ku Li bertanding kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: