"Barisan Nasional menang kali ini pun sebab bawa isu perkauman" - M Manogaran

"Barisan Nasional menang kali ini pun sebab bawa isu perkauman" - M Manogaran - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang "Barisan Nasional menang kali ini pun sebab bawa isu perkauman" - M Manogaran, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : "Barisan Nasional menang kali ini pun sebab bawa isu perkauman" - M Manogaran
link : "Barisan Nasional menang kali ini pun sebab bawa isu perkauman" - M Manogaran

Baca juga


"Barisan Nasional menang kali ini pun sebab bawa isu perkauman" - M Manogaran



CALON Pakatan Harapan (PH) yang gagal untuk kali ketiga dalam percubaannya merebut kerusi Parlimen Cameron Highlands, M Manogaran, mendakwa Barisan Nasional (BN) berjaya mempertahankan kerusi berkenaan kerana memainkan isu perkauman.

Manogaran berkata, beliau sama sekali tidak menyalahkan pengundi kerana kegagalannya merampas kerusi berkenaan.

“BN main isu kaum, saya tak salahkan pengundi. Ini menjadikan kami lebih kuat kerana kami tidak memandang agama dan kaum,” katanya pada sidang media di Bilik Gerakan Pilihan Raya PH di Cameron Highlands, hari ini.



Menurutnya, meskipun kalah beliau akan tetap meneruskan khidmatnya di Cameron Highlands dan berterima kasih kepada semua pihak yang membantunya sepanjang kempen berlangsung.

Manogaran turut berterima kasih kepada pucuk pimpinan DAP dan PH yang memberikan peluang kepadanya bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) berkenaan dan berharap mereka dapat membantu dalam membangunkan Cameron Highlands.

“Kita perlu terus membantu penduduk. Saya komited untuk membantu kerajaan membawa pembangunan di sini,” katanya.

Ini janji Ramli



CALON Barisan Nasional (BN), Ramli Md Noor yang diumum menang dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Cameron Highlands berjanji untuk berkhidmat sebaik mungkin di parlimen itu.

Ditemui media selepas majlis pengumuman rasmi keputusan PRK berkenaan, Ramli yang juga anak tempatan turut menyatakan kesyukuran atas kemenangan.

“Saya berjanji akan berusaha untuk berkhidmat kepada masyarakat di Cameron Highlands. Saya sangat berterima kasih kepada pengundi di sini yang mengundi BN pada kali ini.

“Tidak dilupakan juga kepada jentera BN, khususnya UMNO, PAS, MIC dan MCA yang membantu menjayakan kemenangan saya pada hari ini,” katanya ringkas.

Sejak dari awal berkempen pada PRK kali ini, Ramli memang dilihat pendiam dan kurang bercakap dengan petugas media yang membuat liputan sepanjang 14 hari tempoh berkempen pada PRK berkenaan.

Pada PRK kali ini, Ramli yang berasal dari suku kaum Semai, bukan hanya berjaya mengetepikan tiga lagi pencabarnya, bahkan meraih undi majoriti kemenangan lebih tinggi.

Ramli memperoleh majoriti 3,238 undi berbanding 597 undi yang diperoleh penyandang terdahulu, Datuk C Sivarraajh.

Turut mencipta sejarah dengan kemenangan Ramli ini, beliau adalah wakil rakyat tunggal yang akan membawa suara masyarakat Orang Asli ke Dewan Rakyat.

Turut hadir meraikan kemenangan Ramli malam ini, pimpinan tertinggi BN termasuk Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan.

sumber : harian metro


Sumber "Barisan Nasional menang kali ini pun sebab bawa isu perkauman" - M Manogaran


Demikianlah Artikel "Barisan Nasional menang kali ini pun sebab bawa isu perkauman" - M Manogaran

Sekianlah artikel "Barisan Nasional menang kali ini pun sebab bawa isu perkauman" - M Manogaran kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: