Amboi panjangnya nama kau nak!

Amboi panjangnya nama kau nak! - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Amboi panjangnya nama kau nak!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Amboi panjangnya nama kau nak!
link : Amboi panjangnya nama kau nak!

Baca juga


Amboi panjangnya nama kau nak!



Pemberian nama untuk bayi yang baharu lahir merupakan antara momen penting buat ibu bapa, dan setiap pasangan mempunyai alasan tersendiri mengapa sesuatu nama itu dipilih.

Bagi pasangan Arif Akbar dan Suci Nur Aisiyah dari Desa Ngujuran, Kabupaten Tuban, Jawa Timur, nama yang panjang dipilih untuk anak kedua mereka.

Rangga Madhipa Sutra Jiwa Cordosega Akre Askhala Mughal Ilkhanat Akbar Sahara Pi-Thariq Ziyad Syaifudin Quthuz Khoshala Sura Talenta, begitulah nama yang menjadi pilihan pasangan terbabit untuk bayi lelaki mereka yang dilahirkan pada 6 Januari lalu.

"Pemberian nama anak saya mempunyai kaitan dengan sejarah nama kota Islam.

"Pada namanya juga terdapat doa, dan saya berharap dia akan membesar sebagai insan soleh yang berguna dan berbakti kepada ibu bapa," kata Arif.

Apabila ditanya mengenai nama anaknya yang panjang dan kesukaran yang mungkin dihadapi berhubung urusan dokumentasi, Arif berfikiran positif dan yakin semuanya mampu diatasi. - Surya.co.id/Tribunenews

BACA: Nama panjang 'Princess Aura' ilham daripada Wali Songo - Ibu



SUNGAI PETANI: “Saya tidak kisah apa orang nak kata dekat nama anak saya, kerana hanya keluarga kami yang faham kenapa nama itu diberikan.”

Itu penjelasan Nurul Huda Arifin, 32, ibu kepada pemilik nama terpanjang di Malaysia.

Menurut Nurul Huda, pemilihan nama "Princess Aura Nurr Emmily Amara Auliya Bidadari Nwal El Zandraatau" atau lebih manja disapa "Princess Aura" dipersetujui bersama di antara beliau dan suami ketika anaknya itu masih dalam kandungan.

Jelasnya, nama tersebut diberi sempena nama salah seorang Wali Songo.

"Asalnya nama ini kami dapat sebab kami sering ke Indonesia atas urusan tugas. Kami sering ke Gunung Jati di Cenibon, jadi dari situ kami dapat inspirasi untuk letak nama anak kami dari asalnya nama seorang wali Allah di sana yang bernama Sheikh Sharif Hidayatullah Aulia Maulana Sultan Hasannudin.

Malah bukan Princess Aura sahaja yang mempunyai nama terpanjang di dalam keluarganya, bahkan dua daripada empat adik beradik lain turut memiliki nama panjang dan unik.

Anak ketiga pasangan tersebut diberi nama Princess Amanda Aulia Sofia Nurr Jelita, 3, manakala anak keempat Prince Muhammad Ahmad Ashrofi Aulia Alfarezel Rasya Sidra, 2.

Jelas ibu lima anak ini, beliau tidak mempunyai masalah untuk mengingati kesemua nama anak mereka dan menegaskan jika ada rezeki lagi, nama unik dan panjang yang dimulakan dengan Prince dan Princess akan diberikan kepada anak-anak yang lain.

"Yang pertama anak saya Muhammad Rayyan Dinzly, yang kedua Nur Raynia Isabella, ketiga Princess Amanda Aulia Sofia Nurr Jelita, yang keempat Prince Muhammad Ahmad Ashrofi Aulia Alfarezel Rasya Sidra, dan kelima Princess Aura Nurr Emmily Amara Auliya Bidadari Nawal El Zandra," kata Nurul Huda lagi.

Sementara itu, suaminya Mohd Sufian Mohd Salleh berkata anak-anaknya tiada masalah di sekolah dan rakan-rakan anaknya boleh memanggil mereka dengan nama yang ringkas seperti Prince dan Princess.

"Paling mudah boleh panggil Prince Muhammad, boleh panggil Princess Amanda, boleh panggil Princess Aura... takda isu, insya-Allah.

Sebelum ini tular berita pengumuman oleh Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara bahawa nama adik Princess Aura Nurr Emmily Amara Auliya Bidadari Nawal El Zandra sebagai nama terpanjang di Malaysia.

Berita tersebut menerima pelbagai reaksi daripada rakyat Malaysia.


sumber : astro awani


Sumber Amboi panjangnya nama kau nak!


Demikianlah Artikel Amboi panjangnya nama kau nak!

Sekianlah artikel Amboi panjangnya nama kau nak! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: