Baca Dan Amalkan Surah Al-Ikhlas 3 Kali Selepas Setiap Solat Fardhu, Sebenarnya Kita Mengubati Diri Kita Sendiri. Begini Cara Yang Sebetulnya..

Baca Dan Amalkan Surah Al-Ikhlas 3 Kali Selepas Setiap Solat Fardhu, Sebenarnya Kita Mengubati Diri Kita Sendiri. Begini Cara Yang Sebetulnya.. - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Baca Dan Amalkan Surah Al-Ikhlas 3 Kali Selepas Setiap Solat Fardhu, Sebenarnya Kita Mengubati Diri Kita Sendiri. Begini Cara Yang Sebetulnya.., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Baca Dan Amalkan Surah Al-Ikhlas 3 Kali Selepas Setiap Solat Fardhu, Sebenarnya Kita Mengubati Diri Kita Sendiri. Begini Cara Yang Sebetulnya..
link : Baca Dan Amalkan Surah Al-Ikhlas 3 Kali Selepas Setiap Solat Fardhu, Sebenarnya Kita Mengubati Diri Kita Sendiri. Begini Cara Yang Sebetulnya..

Baca juga


Baca Dan Amalkan Surah Al-Ikhlas 3 Kali Selepas Setiap Solat Fardhu, Sebenarnya Kita Mengubati Diri Kita Sendiri. Begini Cara Yang Sebetulnya..



Tahukah Anda Membaca Surah Al Ikhlas 3 Kali Selepas Setiap Solat Fardhu, Kita Mengubati Diri Kita Sendiri? Ini Penjelasannya…

Bismillahhirohmanirrohiim.

1. Qul huwa Allahu ahad (un), Allahu alshshamad (u), lam yalid walam yuulad (u), walam yakullahu kufuwan ahad (un).

2. Qul huwa Allahu ahad (un), Allahu alshshamad (u), lam yalid walam yuulad (u), walam yakullahu kufuwan ahad (un).

3. Qul huwa Allahu ahad (un), Allahu alshshamad (u), lam yalid walam yuulad (u), walam yakullahu kufuwan ahad (un).

MasyaAllah, jika tidak ada perbezaan di dlm 3 bacaan surah Al-Ikhlas ini bererti orang yang membaca surah Al-Ikhlas satu kali sama dgn memperoleh ganjaran / seperti membaca sepertiga Al-Quran. Jadi jika membaca surat Al-Ikhlas tiga kali mendapat ganjaran seperti membaca satu Al-Quran.

Satu kali baca surah Al-Iklas sma dgn 10 juz, sedangkan membaca tiga kali surah Al-Iklas sma dgn 30 juz jdi ukhti wa akhi tdi sudh baca 3x surah Al-Iklas sma dgn mendapat pahala seperti membaca satu Al-Qur’an, masyaAllah Alhmdulilllah.



Sesiapa yangmembaca surah Al-Ikhlas tiga kali, maka seakan-akan dia telah membaca Al-Quran seluruhnya. “(Hadith Riwayat Al’ugaili dan Rajaa Al Ghanawy).]

Adapun khasiat-khasiat yang terkandung di dalamnya banyak sekali, di antaranya:

1. Tercapai Setiap Hajat

Bacalah Surah Al-Ikhlaṣ 1,000 kali selepas solat Subuh dan Maghrib, berdoalah minta apa yang dihajati, Allah akan mengabulkan semua yang dimaksudkan.

2. Penawar Penyakit

Apabila kita membaca Surah Al-Ikhlas 3 X selepas setiap solat fardu, kita mengubati diri kita sendiri. Daripada Abu Hurairah; Rasululllah SAW bersabda: “Surah Al Ikhlas adalah penawar segala penyakit (Rohani / Jasmani).” (HR: Ibnu Majah r.a.)

3. Menghindari Kesukaran

Jika dibaca 3 surah ini – Al-Ikhlas, Al-Falaq dan An-Nas pagi dan petang, nescaya tidak mengalami apa-apa kesusahan.
Bacalah Surah Al-Ikhlas 3 X sebelum terbit matahari dan 3 X selepas terbenam matahari. Allah selamatkan dari segala kejahatan.

4. Menundukkan Orang Zalim

Bacalah Surah Al-Ikhlaṣ 1,000 kali selepas solat fardhu, kemudian bacalah doa berikut;

“Sesungguhnya daku menguasakan roh surah ini, panas dan sejuk, kepada roh…. (sebutlah nama orang berkenaan) yang zalim itu.”

InsyaAllah berhasil.

5. Dijauhkan Dari Ketamakan Orang Lain

Bacalah lafaz ‘YA SHAMAD’ 133 kali setiap hari secara. InsyaAllah, akan selamatlah kita dari maksud jahat orang-orang yang rakus lagi aniaya.

Bacalah lafal ‘YA SHAMAD’ 40 kali setiap hari. InsyaAllah selama hayat masih dikandung badan kita selalu selamat dari maksud jahat orang-orang yang rakus.

6. Mengurangkan Rasa Lapar dan Dahaga



Bagi menghindari perasaan lapar dan haus, terutama orang yang dalam bermusafir atau ditempat yang jauh dari keramaian dan sukar dapat air atau makanan, maka bacalah Surah Al-Ikhlas dan dikuti lafaz ‘YA SHAMAD’ sebanyak-sebanyaknya. InsyaAllah rasa payah, letih, dahaga dan lapar akan sirna dengan sendirinya, sehingga badan kuat untuk meneruskan tujuan.

7. Menghindarkan Dari Segala Bala Bencana.

Baca Surah Al-Ikhlas ini 1,000 kali pada waktu antara solat Maghrib dan Isyak. Berkat dari bacaan ini, InsyaAllah semua bala bencana dan mara bahaya akan terhindar.

8. Beroleh Kebaikan Dunia dan Akhirat

Bacalah Surah Al-Ikhlas selepas selesai solat fardhu sebagai amalan harian. InsyaAllah berkat surah Al-Ikhlas yang kita baca itu, kita akan mendapatkan kebaikan di dunia dan akhirat.

9. Terhindar Dari Fitnah Dan Siksa Kubur.

Bacalah Surah Al-Ikhlas pada orang yang sedang sakit. Seandainya orang sakit itu meninggal pada hari itu juga, maka InsyaAllah dia akan diselamatkan dari segala fitnah kubur.

Kita telah lihat betapa besarnya fadhilat dan kelebihan orang yang membaca Surah Al-Ikhlas ini. Khasiat yang telah disebut di atas cukup berguna untuk bekalan hidup, baik untuk suatu hajat atau untuk perisai badan agar sihat wal afiat dan terhindar dari sebarang gangguan. Hadiah yang begitu banyak dan pahala yang besar diberikan Allah SWT kepada mereka yang membiasakan membaca surah Al-Ikhlas secara istiqamah.

Namun begitu, kita tidak seharusnya hanya memikirkan ganjaran tersebut kerana ia merupakan kehendak Allah SWT bagi sesiapa sahaja yang dikehendakiNya. Dengan membaca Surah Al-Ikhlas adalah merupakan kecintaan kita kepada Al Quran dan sunnah Rasulullah SAW. Maka marilah kita mempraktik dan memperbanyakkan membaca surah ini secara konsisten.

والله أعلم بالصواب

Wallahu A’lam Bish Shawab.

(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)


Sumber : myinfoharian.com

Sumber Baca Dan Amalkan Surah Al-Ikhlas 3 Kali Selepas Setiap Solat Fardhu, Sebenarnya Kita Mengubati Diri Kita Sendiri. Begini Cara Yang Sebetulnya..


Demikianlah Artikel Baca Dan Amalkan Surah Al-Ikhlas 3 Kali Selepas Setiap Solat Fardhu, Sebenarnya Kita Mengubati Diri Kita Sendiri. Begini Cara Yang Sebetulnya..

Sekianlah artikel Baca Dan Amalkan Surah Al-Ikhlas 3 Kali Selepas Setiap Solat Fardhu, Sebenarnya Kita Mengubati Diri Kita Sendiri. Begini Cara Yang Sebetulnya.. kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: