Trump batal lawatan ke zon bebas tentera

Trump batal lawatan ke zon bebas tentera - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Trump batal lawatan ke zon bebas tentera, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Trump batal lawatan ke zon bebas tentera
link : Trump batal lawatan ke zon bebas tentera

Baca juga


Trump batal lawatan ke zon bebas tentera

WASHINGTON: Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump tidak akan melawat Zon Bebas Tentera (DMZ) yang membahagikan Semenanjung Korea dalam lawatan ke Korea Selatan minggu depan, kata seorang pegawai kanan pentadbiran semalam.

Difahamkan, keputusan untuk tidak melawat DMZ ketika ketegangan memuncak dengan negara bersenjata nuklear Korea Utara disebabkan oleh kekangan masa.

"Presiden tidak akan melawat DMZ, kerana kekangan masa di dalam jadual," kata pegawai itu.

Trump, yang dijangka berlepas pada Jumaat dalam rangka lawatan ke lima negara Asia, sebaliknya akan melawat Kem Humphreys, yang terletak di selatan Seoul, jauh dari DMZ, kata pegawai itu.

"Setiausaha Mattis sudah melawat ke sana minggu lalu, Naib Presiden Pence juga sudah ke sana awal tahun ini," kata pegawai itu, merujuk kepada Ketua Pentagon, Jim Mattis dan orang nombor dua Trump, Mike Pence. - AFP



Sumber Trump batal lawatan ke zon bebas tentera


Demikianlah Artikel Trump batal lawatan ke zon bebas tentera

Sekianlah artikel Trump batal lawatan ke zon bebas tentera kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: