Tapak binaan punca banjir kilat Lebuhraya Persekutuan - Wan Junaidi

Tapak binaan punca banjir kilat Lebuhraya Persekutuan - Wan Junaidi - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Tapak binaan punca banjir kilat Lebuhraya Persekutuan - Wan Junaidi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tapak binaan punca banjir kilat Lebuhraya Persekutuan - Wan Junaidi
link : Tapak binaan punca banjir kilat Lebuhraya Persekutuan - Wan Junaidi

Baca juga


Tapak binaan punca banjir kilat Lebuhraya Persekutuan - Wan Junaidi

KUALA LUMPUR: Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar menafikan masalah perparitan di sekitar Kuala Lumpur menjadi punca banjir kilat di Lebuhraya Persekutuan semalam.

Menterinya, Datuk Seri Wan Junaidi Tuanku Jaafar, berkata siasatan awal pihaknya mendapati tapak pembinaan di sebelah lebuh raya itu tidak memasang kolam takungan dan perangkap sampah seperti disyaratkan dalam Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA).

Malah, pihaknya juga tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap pemaju dan kontraktor tapak pembinaan tersebut jika didapati melanggar syarat EIA.

"Kita sedang kenal pasti tarikh kelulusan projek. Kami tidak boleh ambil tindakan terhadap pemaju jika projek diluluskan sebelum Ogos 2015, iaitu sebelum sistem EIA baharu dilaksanakan.

"Bagaimanapun, projek itu masih di bawah kuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang meluluskannya.

"Saya harap DBKL akan menyiasat jika ada peraturan EIA dalam perundangannya serta sama ada ia disyaratkan ketika projek itu diluluskan.

"Jika ada, DBKL boleh ambil tindakan kerana pemaju melanggar syarat berkenaan," katanya pada sidang media di Parlimen, hari ini.

Banjir kilat di Lebuhraya Persekutuan laluan Kuala Lumpur ke Shah Alam berhampiran susur keluar ke lebuh raya Kerinchi Link dan Pantai Dalam semalam, menyebabkan laluan lima lorang itu menjadi satu lorong sekaligus memerangkap warga kota dalam kesesakan teruk itu.

Wan Junaidi pada masa sama menegaskan banjir kilat itu bukan berpunca daripada taburan hujan tinggi kerana sistem saliran dan perparitan mampu menampung hujan antara jam 1 tengah hari hingga 4 petang semalam.



Sumber Tapak binaan punca banjir kilat Lebuhraya Persekutuan - Wan Junaidi


Demikianlah Artikel Tapak binaan punca banjir kilat Lebuhraya Persekutuan - Wan Junaidi

Sekianlah artikel Tapak binaan punca banjir kilat Lebuhraya Persekutuan - Wan Junaidi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: