Memang aku nikah kali kedua tanpa izin isteri pertama Tapi aku nikah kali kedua dengan cara terhormat bukan kahwin seberang atau tanpa persetujuan keluarga isteri kedua

Memang aku nikah kali kedua tanpa izin isteri pertama Tapi aku nikah kali kedua dengan cara terhormat bukan kahwin seberang atau tanpa persetujuan keluarga isteri kedua - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang Memang aku nikah kali kedua tanpa izin isteri pertama Tapi aku nikah kali kedua dengan cara terhormat bukan kahwin seberang atau tanpa persetujuan keluarga isteri kedua, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Memang aku nikah kali kedua tanpa izin isteri pertama Tapi aku nikah kali kedua dengan cara terhormat bukan kahwin seberang atau tanpa persetujuan keluarga isteri kedua
link : Memang aku nikah kali kedua tanpa izin isteri pertama Tapi aku nikah kali kedua dengan cara terhormat bukan kahwin seberang atau tanpa persetujuan keluarga isteri kedua

Baca juga


Memang aku nikah kali kedua tanpa izin isteri pertama Tapi aku nikah kali kedua dengan cara terhormat bukan kahwin seberang atau tanpa persetujuan keluarga isteri kedua



Ya, aku sblm ini ada dua isteri. Isteri pertama berpelajaran tinggi dan berjawatan besar, dan isteri kedua lepasan SPM sahaja serta anak yatim sejak usia 16 tahun. Memang aku nikah kali kedua tanpa izin isteri pertama Tapi aku nikah kali kedua dengan cara terhormat bukan kawin seberang atau tanpa persetujuan keluarga isteri kedua. Malah, waktu aku bersanding, isteri pertama hadirdan tengok mata sendiri untuk puaskan hatinya.

Alhamdulillah isteri-isteri memberi zuriat, dua lelaki dan dua perempuan. Hubungan memang tidak baik antara mereka, aku akur dan hormat kekerasan hati isteri pertama. Masa berlalu, dan ujian Allah terbukti apabila bisnes perniagaan mulai merosot dan dibeban hutang. Kesilapan sendiri dengan alpha lalai kemewahan dan lupa Allah. Sehingga tahap aku tak mampu membayar ansuran rumah atau bermewah seperti biasa. Anak2 masih menjadi keutamaan dan apa yang termampu aku sediakan, aku sediakn untuk kedua-dua isteri dan anak aku.

Sampai satu tahap, dah tak mampu dan perniagaan tutup. Aku tidak bekerja dan sekadar niaga cukup makan. Lepas untuk belanja dapur dan bayar rumah sewa. Memang susah, sehingga keluarga malu sebab penuntut hutang datang ke rumah mencari aku. Malah, ke tahap mengganggu isteri dan anak2.

Maka, disini la aku lihat ujian Allah yang Maha Besar. Seorang isteri diuji apabila lelaki tidak punyai apa. Isteri mula layan acuh tak acuh. Hubunggn sekadar ada duit baru boleh, tak de duit tak boleh. dan aku mula tawar hati. Maka, isteri pertama menuntut cerai dalam aku tertekan mencari dahan untuk berpaut naik ke atas semula. Apakan daya, malah ibu sendiri menyokong perkara yang diminta oleh isteri pertama.

Paling jengkel, isteri pertama melarang abang bermain dengan kakak, dihina kakak sebab anak perampas. Hina yang dilempar mcm hina aku, memang aku pada masa tue btul2 rasa hina tapi aku pujuk diri, Allah Maha Besar dan Pengampun. Aku percaya suatu hari Allah akan beri jalan terbaik.

Lagi hina bila dimahkamah, aku langsung tidak dipandang apa pun kebaikan dan aku senyum tanda kecewa dengan apa yang berlaku. Maka bercerailah aku dengan isteri pertama. Aku keluar rumah sehelai sepinggang tanpa apa-apa aku bawa selain kain baju demi keselesaan anak-anak kelak. Aku redha dan bergantung pada isteri kedua selepas itu.



Isteri kedua, Alhamdulillah walau dihina oleh ibu ku sendiri dan bekas isteri sebagai perampas dan tidak berpelajaran, dia lah yang susah payah berhujan panas dengan aku mencari rezeki. sama2 susah, sehingga tidur di RNR setiap malam sebab tiada tmpt tinggal. Mandi dan solat di RNR. Kami susah tidak meminta-minta dan tidak siapa yang tahu. Isteri kedua dengan senyap jual cincin, gelang dan rantai untuk aku dan anak2 duduk rumah sewa. Malah, sebhgn wang isteri kedua suruh beri kpada anak-anak dengan isteri pertama lepaskan bayar yuran sekolah dan keperluan anak masuk sekolah dulu.

Dia tahu bekas isteri melalak minta duit, dia seakan faham dan rela hati membantu aku. sebab anak bersama isteri kedua masih belum sekolah dan sekadar tabika shj. Masa itu, hanya Allah yang tahu betapa mulia isteri kedua yang masyarakat hina sbg perampas pemusnah rumahtangga. Sanggup abaikan anak sendiri, Kakak x masuk tabika demi abang-abang dia. Ya Allah, aku btul rasa hiba dengan pengorbanan isteri aku.

Dan kini, isteri kedua juga yang masak dan makan bersama anak bekas isteri pertama serta mengajar mengaji dan solat bersama bila aku amik abang-abang bermlm dirumah kecilku. Anak-anak bermain bersama dan seronok bebas main tanpa sekatan kerana hubungan darah mereka adalah adik beradik kandung sebapa. Tak kisah la bekas isteri pertama kasi ke tidak, aku dah tak amik pusing apa dia nak cakap. Hati aku dah tak de rasa apa pada bekas isteri lg. sekadar tegur gitu jea bila amik anak, pastu bla jea.



Aku syukur kini dengan rezeki yang ada, aku mampu beli semula rantai emas untuk isteriku sebagai ulang tahun ke-8 perkahwinan kami, setelah 2 tahun dlm kesusahan payah hidup membesarkan anak-anak.

Jadi, aku merayu kaum wanita, bukan semua isteri kedua perampas atau pemusnah kebahagian. Aku dah lalui dan aku amat syangkan isteriku walau orang hina dia. Dia tetap senyum dan berkata, “syurga mummy pada Abi dan keredhaan Abi untuk mummy..mummy bukan orang berpelajaran atau kaya, tapi mummy cuba terbaik untuk Abi dan semua anak Abi dan mummy..” Semoga kisah saya menjadi pengajaran untuk semua..

Sumber Memang aku nikah kali kedua tanpa izin isteri pertama Tapi aku nikah kali kedua dengan cara terhormat bukan kahwin seberang atau tanpa persetujuan keluarga isteri kedua


Demikianlah Artikel Memang aku nikah kali kedua tanpa izin isteri pertama Tapi aku nikah kali kedua dengan cara terhormat bukan kahwin seberang atau tanpa persetujuan keluarga isteri kedua

Sekianlah artikel Memang aku nikah kali kedua tanpa izin isteri pertama Tapi aku nikah kali kedua dengan cara terhormat bukan kahwin seberang atau tanpa persetujuan keluarga isteri kedua kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: