"Lelaki kau ambil itu masih sah suami aku" - 7 Tahun Hidup Susah Bersama Tapi Ini Balasannya...

"Lelaki kau ambil itu masih sah suami aku" - 7 Tahun Hidup Susah Bersama Tapi Ini Balasannya... - Apakah sahabat sedang mencari informasi tentang Trending News Today ?, Nah isi dalam Artikel ini disusun agar pembaca dapat memperluas pegetahuan tentang "Lelaki kau ambil itu masih sah suami aku" - 7 Tahun Hidup Susah Bersama Tapi Ini Balasannya..., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan referensi dari semua pembahasan untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Everything trending in social media, yang kami suguhkan ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : "Lelaki kau ambil itu masih sah suami aku" - 7 Tahun Hidup Susah Bersama Tapi Ini Balasannya...
link : "Lelaki kau ambil itu masih sah suami aku" - 7 Tahun Hidup Susah Bersama Tapi Ini Balasannya...

Baca juga


"Lelaki kau ambil itu masih sah suami aku" - 7 Tahun Hidup Susah Bersama Tapi Ini Balasannya...



Saban hari pasti akan kedengaran isu curang ini, sampaikan drama tv pun berlumba-lumba ikut trend ini semata-mata untuk lariskan produk diorang. Artikel kali ini telah diambil dari fb puan Dyla Darnieyla E'neyl Awish . Diharapkan sis tabah dan sabar dengan ujian kali ini...

Sayang...... Baca luahan aku sbgai seorg isteri... Aku sudah mlalui pahit manisnyaa... Aku mnulis bukan utk mmbenci kau atau dia... Tp sbgai 1 cerita yg kau boleh guna bila 1 hri nnt kau bergelar isteri dia.....

Utk seorg isteri dan ibu 3 org anak sperti aku..mgg aku xmmpu mnandingi kecantikan dan kesexyan kau.. Sbb dlm aku mnjadi isteri dan ibu.. Aku mncari redha Allah utk syurga yg aku impikan... Tp skrg syurga aku dah hancur utk hdupkan dogeng korang

Aku bukan tulis utk mnakutkan sesiapa..... Ambil laa sbgai pngajaran dan bljar utk jd manusia yg lbih BERHATI PERUT..

Sayang..... Lelaki yg kau ambil pda aku smlm adalah lelaki yg masih SAH suami aku.... Aku cuba faham dan redha HATI INI MILIK ALLAH... diaa berhak utk bolak balikkan hati kita pada siapa kita suka dan syg... Maka aku ikhlas dan redha trima smua nie dan aku ikhlas jika kau dia plih utk mmperisterikan... Andai aku mnjadi yg kedua demi anak² pown iaa...aku akn bertahan... Kerana aku mncari redha suami & Allah dan sejak dewasa aku di ajar yg Syurga itu ada pda suami.... Jd aku ikhlas dan redha.... 



Sayang...... Sbgai wanitaaa... Kau kna taw... Lelaki yg kau pimpin dan peluk smlm adalah org yg aku jaga slma 7 tahun.... Dan dri hasil bhagianyaa dia dgn aku Allah kurniakn kami 3 org chaya mata yg sgt chomel dan cerdik...ckop sifatnyaaa.... Dia adalah lelaki yg aku kenal dripda diaa TIDAK PUNYA APA² ... dripda kami dduk flat shaja.. Dripda kami ada sbiji moto shaja dlu... Dan bertapa susahnyaa kami dlu... Smpai kami mkn bubur jaaa dlu.. Kawan² diaa mnyaksikn kesusahan kmi dlu... Kawan² diaaa dtg rumah...aku ada rm10 jaa masa tu, aku boleh beli lauk masak dan hidang lg... Bg kami..biar laa miskin tp kami hormat pda tetamu dan kami bahagiaa wlupown kami cuma mkn bubur..dan tdo atas lantai ber alas toto jaa dlu sayang..... Lelaki yg kau syg skrg nie adalah lelaki yg aku dan pupuk dan ajar HIDOP SBGAI SEORG LELAKI YG BRSDERHANA DAN MENYAYANGI aku wlu sesusah apa pown aku ktika tu....

Utk kau mngantikan tempat aku bukan perkaraa mudahh dear..... Aku mlalui pelbagai kesusahan shingga ke puncak ke susahan aku dah lalui dear.... Tp aku masih bertahan sbgai seorg isteri... Aku masih pelihara maruah aku ktika aku d'uji dgn hebat ktika tu... Ktika anak aku xda susu nk mnum smpai pernah trpkir klu laa aku dpt lelaki kaya... Aku xkn sesusah nie...tp aku balik pda takdir...terima knyataan yg aku tengah d'uji... Aku lalui shingga puncakkk... !!

Slama aku mnjadi wife dan ibu...... Aku dah mnyerahkn 100% tenaga utk mrekaa dear... Aku dah cuba mnjadi shbs baik dah.. Aku pernah susah smpai anak2 aku pernah ikut aku kluar siang dan mlm juai nasi lemak dan laksa.... Aku sertakn gambar² sbgai bukti pnderitaan aku ketika utu bersama suami aku yg kau syg skrg....

Dear..... Utk mnjadi half part of my life seorg lelaki... Bukan hanyaa hebat dranjang... Bukan skadar sronok trkinja sana sni... Ones u dah jd wife diaa...u alls ada anak.. U alls akn d'uji... Xkan ada bhagiaa yg kekal syg...percaya laaa.... Jgn terlalu hanyut dgn ksronokkan nie smpai u xnampak perit i yg mnjd mangsaa nie...

Lelaki yg u syg ada anak2... Kecil² lg...xtaw apaa lgi syg... Klu xksiankn aku skali pown... Ksian laa anak² kami.... Aku cumaa nk tnyaaa... Jika kau gantikn tempat aku...adakah kau mmpu bahagiakn mreka? Adakah kau mmpu ddik mreka dgn baik..mmpukah kau jaga mkn pakai mreka? Bwk mreka p taman, bljar smuaa?



Tahap aku mnjaga mrekaaa 1 ktika dlu smpai aku hampir hilang tulang kaki utk berdiri...pentnyaa sharian mnguruskn mreka.... Kemas rumah..baju...memasakk... Bg diorg tidoq.. Dlm masaa aku cari duit utk survive aku smpai buat kerja dkt taman taw utk pastikan mreka bahagiaa.... P mna pown aku xpernah tggal mreka dlu.... Tgk laa gambar2 mreka dan kau fkir laa sjenak...adakah kau mmpu utk mnjadi aku....

Dan skrg kau mgg beruntung sbb kau kenal suami aku, diaa dah berjaya... Diaa dah ada duit... Kau xperlu lalui ksusahan tu dgn diaa.... Kau hnya MNIKMATI shaja... Sedangkan aku... Slma 7 tahun dgn dia... LILLAHI TAALA.. Sesen nafkah aku xpernah tuntut wlupown gaji diaaa 6 ribu sbulan.... Shelai baju diaa xpernah belikan utk aku...shelai tudung diaa xpernah hadiahkn utk aku..... Aku cuma terkilan kenapaa time diaa senang.. Aku dbuang ketepi.. Sedangkan ktika susah dlu... Aku laa wanita yg bertungkus lumus buat 20 balang popia masa aku sarat mngandung 9 bulan masa tu utk beli skampit beras masa tu...mak aku hdop lg p laa tnyaaa... Masa 20 balang popia aku buat tu xsmpat hbs sbb pkul 4 aku tumpah darah nk bersalin..mak aku yg hbskn buat... Dan skali lg aku d'uji...lepas bersalin aku xdak duit nk byaq duit hosptal wlupown cuma rm45 msa tu dear....

Xmmpu dah aku nk karang... Aku harap smua nie ckop mnjelaskn keadaan aku skrg... Kalau plan kau utk tgk aku jatuh... Yaaa aku sudah jatuh dan mnunduk bumi skrg...... Aku prg mncari kekuatan utk BANGKIT smulaa.... Dan aku hrp ada tangan yg hulur utk bantu aku bangkit smula....aku btol² xmmpu berdiri pown skrg....

Aku xmrhkn sesiapa... Aku mncari dmnaa silap aku sbgai isteri slma nie....aku sedar bnyak jugak silap dan kekurangan aku.... Smoga Allah mudahkan dan berikan aku jawapan yg tepat utk kbaikan smuaa pihak....



Aku letakkan gambar KENANGAN yg xpernah padam dlm hdop aku.... Biar gmbar berbicaraa. Mnceritakn smula naik bngunnya aku mnjadi isteri slma nie... Baca dan fkir laa sjenak.... Apa yg korang bt dkt aku nie okey sayang...

Aku doakn kitaa smuaa BAHAGIA.... kitaa smuaa BERHAK bhagiaa... Aku trima jika kau mnjadi sbhagian dlm hdop kami..mnjadi madu aku...datang laaa.... Dtg dan jumpa laa aku dgn baik, bncang dan aku izinkan.... Aku ikhlas.. Jgn terus hanyut dgn maksiat dan zina.. Jika ada jalan utk kita halalkan.....

Sumber "Lelaki kau ambil itu masih sah suami aku" - 7 Tahun Hidup Susah Bersama Tapi Ini Balasannya...


Demikianlah Artikel "Lelaki kau ambil itu masih sah suami aku" - 7 Tahun Hidup Susah Bersama Tapi Ini Balasannya...

Sekianlah artikel "Lelaki kau ambil itu masih sah suami aku" - 7 Tahun Hidup Susah Bersama Tapi Ini Balasannya... kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, Karena keterbatasan pengetahuan maupun pengalaman kami, Kami yakin masih banyak kekurangan dalam makalah ini, Oleh karena itu kami sangat mengharapkan saran dan kritik yang membangun dari pembaca demi kesempurnaan artikel ini.

Subscribe to receive free email updates: